شرکت نوجوانان ایران در المپیاد جهانی زبان‌شناسی در آینده نزدیک

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دهمین گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه آموزش زبان زبان فارسی در جهان از شرکت نوجوانان ایران در المپیاد جهانی زبان‌شناسی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وزیر آموزش و پرورش در دهمین گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه آموزش زبان زبان فارسی در جهان گفت: امروز در حوزه آموزش زبان فارسی دو رویکرد وجود دارد یکی این‌که به صورت خطی و نقطه‌ای هر کسی در جایگاهی که قرار دارد کار خود را انجام دهد، کما این‌که تاکنون هم همین گونه بوده و افراد زیادی کارهای موثر انجام داده‌اند و دیگری کار فرآیندی و پیوسته است.

وی افزود زمانی که قرار شده این همایش برگزار شود تصمیم بر این شد که همه انرژی‌های‌مان را در میان بگذاریم و یک کار فرآیندی و پیوسته انجام دهیم و اگر کسی کار خوبی انجام داده را ادامه دهیم و اگر لازم است کار دیگری انجام شود به کسی بسپاریم که با تمرکز بیشتر انجام دهد.

صحرایی اضافه کرد: محدودیت در بودجه داریم اما باید آن را به عنوان یک اصل بپذیریم و کمک کنیم هر کسی در حوزه‌ای که تخصص دارد گوشه‌ای از کار را بر عهده بگیرد و انجام دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اتفاقی که افتاد، تغییر رویکرد خطی و نقطه‌ای به رویکرد فرآیندی و پیوسته بود تفاوت این دو رویکرد در همسان‌سازی بود. به عنوان مثال اگر ۵ دستگاه کلان در موضوعی جداگانه فعالیت داشتند حتی اگر خیلی خوب هم کار می‌کردند امتیاز آن‌ها با هم جمع می‌شد در حالی که اگر با هم کار کنیم قاعده توان به جای جمع حاکم می‌شود و شاهد اتفاق‌های خوب بزرگتری خواهیم بود.

شرکت نوجوانان ایران در المپیاد جهانی زبان‌شناسی در آینده نزدیک

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت بنیاد سعدی بسیار تلاش کرده است که در هر جایی هستیم با هم باشیم و سعی کنیم الگوی رفتاری و مدیریتی به گونه‌ای باشد که به جای جمع به توان برسیم تا به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به این‌که در این مسیر آموزش و پرورش با تمام وجود در خدمت است افزود: با توجه به تجربه‌های گذشته و ظرفیت‌هایی که در این وزارت‌خانه وجود دارد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. صحرایی هم‌چنین یادآور شد کانون زبان ایران در جریان آموزش زبان فارسی بسیار توانا است و از این پس نیز با جدیت بیشتر در حوزه آموزش زبان فارسی تلاش خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد با توجه به اینکه کشور ما چند زبانه است آموزش زبان فارسی بسیار اهمیت دارد و دانش آموزان مناطق غیر فارسی‌زبان کشور اگر در سه سال اول تحصیل و حتی پیش از دبستان زبان فارسی را خوب یاد بگیرند در ادامه مسیر تحصیل خود با مشکلات کم‌تری مواجه خواهند بود.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمام کسانی که در این زمینه نقش‌آفرین بوده‌اند گفت: نهضت سوادآموزی و بنیاد سعدی نیز می‌توانند در زمینه آموزش زبان فارسی به بزرگ‌سالان همکاری و تعامل داشته باشند و با استفاده از شیوه‌های نوین به سوادآموزان آموزش دهند.

دهمین گردهم‌آیی موسسه‌ها و نهادهای فعال در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان صبح و بعدازظهر روز یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در تهران از سوی بنیاد سعدی با همکاری کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران  برگزار شد.

شرکت نوجوانان ایران در المپیاد جهانی زبان‌شناسی در آینده نزدیک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =