هنر را دریابید، کودکان و نوجوانان را دریابید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در اختتامیه دوسالانه هنرهای تجسمی کشور گفت: تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند "حیات طیبه" ، " عدالت اجتماعی" ، "استقلال و آزادی"  مهم است پس هنر را دریابید، کودکان را دریابید، نوجوانان را دریابید، مربیان را دریابید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر ظهر امروز در مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در سالن دانشگاه علوم پزشکی با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بسیار خرسندم امروز در اختتامیه نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی و بزرگترین رویداد هنری حوزه کودک و نوجوان کشور در خدمت شما هستیم.

وی بیان کرد: چقدر زیباست دیدن مسئولان کشوری و استانی در کنار چهره‌های هنرمند، پیشکسوت، بازنشستگان، مربیان دیروز و امروز و آینده و عرض سلام ویژه دارم خدمت خانواده‌های بزرگ کانون پرورش فکری کشور که به صورت مجازی میزبان آنها هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فرصت کشف و شناسایی استعدادها در رشته‌ نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و سفالگری از سنین ۴ تا ۲۲ سال است گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۳۷۸ در دیدار با مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرمودند "حقیقتاً باید بگوییم اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آن چنان که هست مورد اهتمام قرار دهند من خیال می‌کنم خیلی از آنهایی که مسئولند از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند".

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری یک‌هزار مرکز فرهنگی هنری فعال دغدغه‌مند در کشور دارد که رسالت آن‌ها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناسایی استعدادهای هنری و ادبی، پرورش ذوق هنری و ادبی و ترویج روحیه شادی، نشاط و امیدافزایی است افزود: همه این‌ها به دیدگاه تربیتی محقق می‌شود نه صرفاً آموزشی. 

ابراهیمی‌هژیر افزود: نقاشی، خوشنویسی و دیگر هنرها عاملی هستند برای برقراری ارتباط موثر مربیان با کودکان و نوجوانان و ایجاد رشد شناختی و شخصیتی در درون آنها که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به جمع حاضر گفت: امروز در اینجا جمع شدیم تا به رخ بکشیم استعدادها و توانمندی‌های آینده‌سازان کشور و یکی از ابزارهای رشد شناختی و شخصیت کودکان و نوجوانان را.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه طی ۱۰ ماه که روند اجرای جشنواره و انتشار فراخوان در مراکز کانون پرورش فکری و مدارس کشور با شعار" اقلیم من- خانواده من" آغاز شد تا امروز که در ایستگاه پایانی ایستاده‌ایم ۴ هزار و ۱۴۳ دانش‌آموز به این جشنواره اثر فرستادند عنوان کرد: یک‌هزار و ۷۲۷ اثر نقاشی، ۴۵۵ اثر خوشنویسی، ۳۹۶ اثر سفالگری و ۸۳۶ اثر عکاسی به جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این جشنواره دیده شدند که بدون رقابت به مرحله پایانی راه یافتند تا برکت و رونق برنامه ما باشند افزود: در این جشنواره پنج استان بالاترین شرکت‌کنندگان را داشتند که می‌توان  اصفهان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، زنجان و مرکزی اشاره داشت.

ابراهیمی‌هژیر خطاب به مسئولان کشوری و استانی بیان کرد: مسئولین عزیز! ما برای کودکان زمینه تقویت و رشد ابزارهای شناخت را ایجاد می‌کنیم، همچون شنیدن، دیدن، چشیدن، بوییدن و لمس کردن و برای نوجوانان نیز ابزار اندیشیدن، تحلیل کردن، فکر کردن، تصمیم گرفتن و اقدام کردن را تقویت می‌کنیم تا منجر به مسئولیت‌پذیری شود، آنچه نیاز امروز و همیشه جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم کودکان و نوجوانان ما مسئولیت‌پذیر شوند تا شعار ایران قوی مشارکت حداکثری را محقق کرده و در تحکیم پایه‌های مردمی نظام موثر داشته باشند گفت: تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند "حیات طیبه" ، " عدالت اجتماعی" ، "استقلال و آزادی"  مهم است، هنر را دریابید، کودکان را دریابید. نوجوانان را دریابید، مربیان را دریابید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =