کد خبر: 336955
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
بازدید 45
جلسه هماهنگی سرود " شهید وطن" در کانون برگزار شد

جلسه هم اندیشی و هماهنگی سرود دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان با حضور نمایندگانی از حفظ آثار، امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی، کارشناسان کانون و مدیر گروه سرود در دفتر مدیرکل کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه هم اندیشی و هماهنگی سرود دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان با حضور نمایندگانی از حفظ آثار، امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی، کارشناسان کانون و مدیر گروه سرود در دفتر مدیرکل کانون برگزار شد.

در این جلسه رسول کرمی گفت: این سرود برای کنگره ساخته شد اما با حجم برنامه‌های کنگره موکول به زمان بعد شد و قرار است این سرود از 22 بهمن تا 22 اسفند که روز شهید است به صورت یک پویش در بین دانش آموزان در مدارس و کودکان و نوجوانان علاقمند توزیع و معرفی شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد مدیرکل کانون قرار شد اختتامیه این سرود در 22 اسفند همزمان با روز شهید در حسینیه امام با حضور گروه های مختلف سرود کودکان و نوجوانان برگزار شود که البته باید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

کرمی بیان کرد: در این پویش نیازمند همکاری بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، مدارس شاهد و مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان هستیم و درخواست داریم که کانون دبیرخانه این پویش شود.جلسه هماهنگی سرود " رفیق قهرمانم سلام" در کانون برگزار شدوی خاطرنشان کرد: برای معرفی این سرود باید پوستر طراحی و کار رسانه ای صورت گرفته تا سرود براحتی در اختیار بچه ها و مربیان قرار بگیرد و آنها بعد از اجرای سرود آن را برای ما در شماره ای که در پوستر قید شده بفرستند که به بهترین گروه سرود جوایز خواهم داد.

سپس احمد مظاهری گفت: بسیج دانش آموزی یک شیوه نامه برای گروه سرود دارد که می‌توان از آن الگوبرداری کرد و برای این پویش استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه باید در این شیوه نامه تعداد نفرات گروه سنی، رنج گروه سنی و مقاطع تحصیلی مشخص شود، تصریح کرد: ان شا الله می‌توان با همکاری هم کار خوبی انجام داد.

در ادامه صادق احمدی از امور ایثارگران آموزش و پرورش اظهار کرد: می‌توان این کار را برای مدارس شاهد در نظر گرفت و آن هم پایه چهارم، پنجم، ششم و دوره متوسطه اول.

سپس کمیل رنجبران، معاون اتحادیه انجمن اسلامی گفت: اتحادیه درگیر مدارس انقلاب در سراسر استان است اما می‌توان در زنگ‌های تفریج در این مدارس که نمایشگاه دارند سرود را پخش کرد و اعضای اتحادیه این سرود را در مدارس تمرین کنند.

همچنین نوشین بیگلریان کارشناس نمایش کانون بیان کرد: کانون در اجرای سرود خوش درخشیده است و در همین اختتامیه ما سرودی داشتیم به نام کاپشن صورتی که مورد رضایت همه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مدارس همیشه پای کار بوده‌اند و می‌توان با آنها رایزنی کرد، ادامه داد: به نظرم موسسات قرآنی را هم در نظر بگیرید زیرا آنها کودک و نوجوان خوبی دارند و می‌توانند در این پویش کار کنند.

فریبا عزتی، کارشناس فرهنگی کانون به تبلیغات گسترده برای این پویش اشاره کرد و گفت: کانون در برنامه‌های فرهنگی همیشه پای کار بوده و اجرای سرود از برنامه‌های اصلی کانون است.

جلسه هماهنگی سرود " رفیق قهرمانم سلام" در کانون برگزار شدامیدخواه

سجاد امیدخواه با اشاره به اینکه عنوان سرود " شهید وطن" است بیان کرد: این سرود در زمان کنگره طرح ریزی شد اما اجرای آن به این زمان موکول شده است. پیشنهاد می‌دهم که اجرای سرود به مدارس شاهد سپرده شود و تصویری از اجرای آنها در هنگام همخوانی سرود گرفته شود.

وی با بیان اینکه این سرود از طریق فضای مجازی در سراسر کشور ارسال شده است، ادامه داد: می‌توان آن را در سطح کشور مطرح کرد و به نظرم پایه ابتدایی و راهنمایی را مد نظر بگیریم حتی کودکان و نوجوانان به صورت دابسمش هم می‌توانند اجرا کنند و برای ما فیلم ارسال کنند.

سپس مدیرکل کانون با بیان اینکه خرسندیم همه عزیزان یک نگاه مثبت برای همکاری این پویش دارند خاطرنشان کرد: این سرود به همه مدارس ارسال شود اما برای هم خوانی بهترین مدارس شاهد است چون جزو دستوالعمل آنها است که در روز شهید یک برنامه واحد داشته باشند.

معصومه ابراهیمی هژیر افزود: اگر همه همکاری کنند حتی می‌توان این سرود را در سطح کشور معرفی کرد  و همدان ظرفیت چنین کارهای بزرگی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =