قالب نیمایی قالبی پرطرفدار برای نوجوانان است

نشست ادبی دو پنجره در استان چهارمحال و بختیاری با حضور مریم اسلامی شاعر کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه ۹۰ نفر از اعضای ادبی مراکز، مربیان، مسئولان مراکز و کارشناسان ستادی کانون چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

بر اساس این خبر، اعضای ادبی مراکز کانون در این‌نشست به بررسی و بیان نقدهای خود درباره اشعار کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی پرداختند.

در ادامه مریم اسلامی با توجه به نقدهای انجام شده توضیح‌هایی از نظر قالب و فرم آثار ارائه شده در مجموعه اشعارش بیان کرد و درباره قالب و فنون شعری که در اشعارش استفاده کرده، سخن گفت.

وی دلیل انتخاب قالب نیمایی برای اشعار این کتاب را علاقه‌مندی نوجوانان به این قالب عنوان کرد و افزود: در بازخوردهایی که از این قشر گرفته‌ایم قالب نیمایی قالبی پرطرفدار به لحاظ فرمی برای نوجوانان بود.

پاسخ به پرسش‌های اعضا، صحبت در مورد آرایه‌های به کار رفته، زبان و تصویرگری در کتاب از دیگر نکته‌هایی بود که اسلامی به آن‌ها اشاره داشت.

قالب نیمایی قالبی پرطرفدار برای نوجوانان است

اسلامی در پاسخ به نقدهای اعضا عنوان کرد: نقدهای ارائه شده حاکی از تسلط و شناخت نوجوانان از فنون شعری است و با نقدهای به عمل آمده توان اعضا در شناخت شعر و دانش شعری آنان به نمایش گذاشته می‌شود.

خوانش شعر از سوی اعضای ادبی و نقد اشعار از سوی مریم اسلامی بخش دیگری از این نشست بود.

خواندن سرود از سوی اعضای مرکز فرهنگی هنری فرخشهر با عنوان «خدا» از آثار مریم اسلامی و قدردانی از برگزیدگان مسابقه ادبی حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های جنبی این نشست بود.

کاشت دو شاخه گل شمعدانی به عنوان یادبود برنامه ادبی دو پنجره، اهدای یادبود دو پنجره، و جشن امضای کتاب نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در این نشست انجام شد.

همچنین در نشستی دیگر، کارگاه تخصصی با موضوع‌های «شیوه‌های شعرسرایی خلاق»، «آسیب‌شناسی کارگاه‌های ادبی در مراکز» و «چگونگی رسیدن به یک خروجی مثبت در کارگاه‌ها» از سوی مریم اسلامی شاعر حوزه کودک و نوجوان، ویژه مربیان ادبی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

قالب نیمایی قالبی پرطرفدار برای نوجوانان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =