اعضای کانون چهارمحال و بختیاری، بیش از ۸۰۰ اصله نهال کاشتند

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار " منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم" بیش از ۸۰۰ اصله نهال کاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان؛ طرح سفیران سبز با هدف مشارکت در نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در راستای تحقق ایران سبز، با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانواده های شهدا، دانش آموزان طرح کانون مدرسه، پدر بزرگها و مادر بزرگ ها و... اجرا شد.

نصب شعار طرح در فضاسازی مرکز با عنوان هدیه به زمین، کاشت سه اصله نهال توسط هر عضو با همراهی والدین، استفاده از ظرفیت طرح کانون مدرسه و کاشت نهال توسط دانش آموزان، دعوت از کارشناسان حوزه آموزش کاشت نهال(نحوه ی کاشت) و حضور در مراکز برای آموزش، نامگذاری هر نهال به اسم عضو و دانش آموزانی که نهال را کاشته اند، خوانش بیانیه کاشت نهال توسط اعضای منتخب در حضور میهمانان و مدعوین، دعوت از شخصیتهای علمی فرهنگی،ادبی و هنری برای مشارکت در کاشت نهال و نامگذاری نهال به نام شخصیتهای دعوت شده، تهیه عکس،فیلم و سایر مستندات از اجرای طرح ، انجام پژوهش در این زمینه با توجه به توانمندی مربیان و اعضای مراکز، نواختن زنگ طبیعت، قصه گویی، اجرای مسابقه، ساخت کاردستی، آموزش مراقبت از درختان، افتتاح نمایشگاه، معرفی کتاب و برگزاری ایستگاه نقاشی از جمله برنامه های اجرا شده در این طرح چهار ساله محسوب می شد.

 در ادامه ی اجرای برنامه های روز درخت کاری طرح «هر مدرسه یک نهالستان» نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی از دیگر طرح های اجرا شده در ۱۵ اسفند ماه در شهرکرد بود.

در این طرح نیز که با مشارکت ۴۷۰ دانش آموز مدرسه پسرانه شاهد شهرکرد اجرا شد ابتدا برای هر دانش آموز یک گلدان در نظر گرفته شد و نهال بادام ، گردو ، سیب و... در اختیار آن ها قرار گرفت. و دانش آموزان پس از برگزاری کارگاه علمی درخصوص نحوه کاشت دانه ونهال وشنیدن توضیحات مربیان نهال های خود را در گلدان هایی با نام های انتخابی خود کاشتند.

بر اساس این خبر: این طرح با هدف آموزش ارزش گذاری به درختان ومحیط زیست، مراقبت از درختان وتشریح نقش درختان در حیاط بشری، مسئولیت پذیری، برنامه ریزی، قبول مسئولیت در قبال حفظ محیط زیست با کاشت نهال انجام شد.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۲۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت و ۵ کتابخانه سیار روستایی وپستی با کاشت بیش از ۸۰۰ اصله نهال در روز درختکاری این روز را گرامی داشت و بخشی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را محقق کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =