پرورش تفکر فلسفی ایجاد نگاهی عمیق‌تر به جهان هستی است

با هدف افزایش آگاهی و توانمندی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری ، دوره آموزشی "فلسفه برای کودکان" برای مربیان مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان چهارمحال و بختیاری، دوره آموزشی "فلسفه برای کودکان" را برگزار کرد.
دوره آموزشی "فلسفه برای کودکان" با هدف آشنایی با اصول تفکر منطقی کودکان " با حضور محبوبه اسپیدکار مدرس، نویسنده و پژوهشگر و جمعی از مربیان و مسئولین فرهنگی کانون استان، طی روزهای سه شنبه ۱۵ و چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در فضای اسکای روم کانون برگزار شد.
این دوره که از سری دوره‌های مصوب واحد آموزش کانون بودکه به مدت ۸ ساعت آموزشی برگزار شد.
بررسی جایگاه فلسفه در آموزش به کودکان، آشنایی با مفهوم فلسفه و ضرورت و اهمیت آن برای کودکان ، مراحل رشد و پرورش تفکر فلسفی در کودکان ، جنبه های تفکر در پرورش تفکر فلسفی ، استفاده از مهارت های اجتماعی برای بیان نظرات خود و دیگران ، روش های سنجش اطلاعات ، ارزیابی و به چالش کشیدن ایده ها و اعمال خود و دیگران از بخش‌های این دوره آموزشی بود.
مدرس این نشست آموزشی، بخش عمده فلسفه برای کودکان را به چالش کشیدن ذهن در خصوص ابعاد مختلف موضوع، جدا کردن احساس از واقعیت ماجرا و در نظر گرفتن پیامدهای تصمیم‌ها مطرح کرد و از مربیان خواست در عنوان کردن روابط اجتماعی برای کودکان آن‌ها را با این اصول فلسفی کاملاً آشنا کنند
اسپیدکار  دراین دوره تاکید کرد: پرورش تفکر فلسفی ایجاد نگاهی عمیق‌تر به جهان هستی است.این مدرس همچنین یادآور شد از فلسفه دردیگر فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری کانون هم می‌توان بهره گیری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =