آخرین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون هرمزگان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در آخرین نشست خود در سال ۱۴۰۲ با حضور ۹ نفر از اعضا برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، آخرین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون هرمزگان در سال ۱۴۰۲ با حضور فاطمه رحمانی معلم و شاعر فرهیخته استانی و اعضای انجمن در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

در این نشست معصومه پودات، زهرا فرزین نسب، نیایش عظمایی و سیده زهرا موسوی اشعار خود را خواندند. این اشعار توسط دیگر اعضای انجمن اسماعیل دلشادی، آناهید دهقانی پور، آمنه شهسوار نسب و فاطمه شهرکی نیا نقد شد.

فاطمه رحمانی با اشاره به اشعار اعضای انجمن گفت:‌ ذوق و قریحه‌ی شعری را می شد در تک تک اشعار نوجوانان مشاهده کرد. اما ضرورت دارد نوجوانانی که در زمینه ی شعر کلاسیک کار می کنند، با عروض و قافیه چه به صورت آکادمیک و چه با خواندن نمونه اشعار کلاسیک به صورت سمایی آشنا شوند. در زمینه ی محتوای یک شعر نیز لازم است زاویه ی دید یک شاعر با افراد معمولی متفاوت باشد و شعر خوب شعری است که بتوان برداشت های متفاوتی از آن داشت.

وی با اشاره به آشنایی زدایی در اشعار سهراب سپهری گفت: آنچه سپهری را از سایر شاعران متمایز و شعر او را ماندگار می کند، آشنایی زدایی و تصویرسازی در اشعار اوست.

رحمانی در تکمیل سخنان خود درباره ی قالب رباعی گفت: در رباعی اصل بر این است که ضربه ی نهایی را در مصرع آخر وارد کنیم. در این قالب اگر قوانین وزن عروضی رعایت شده باشد، چیدمان و گزینش کلمات نیز صحیح باشد، اما در مصرع آخر ضربه ی نهایی را وارد نکرده باشیم، حق مطلب ادا نشده است. همین ویژگی رباعی است که گاه سرودن رباعی را از غزل نیز دشوارتر می سازد.  

لازم به ذکر است، فاطمه رحمانی متولد بندرچارک است و تحصیلات خود را در رشته ی زبان و ادبیات فارسی تا مقطع فوق لیسانس ادامه داده است. وی معلم و ساکن جزیره ی قشم می باشد و از ایشان مجموعه شعری به نام  «لوح دل» به چاپ رسیده است.

آخرین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون هرمزگان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =