کد خبر: 338158
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
نقد و بررسی کتاب «جعبه خیال» با حضور فرزانه رحمانی

همزمان با آخرین روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ نشست نقد و بررسی کتاب «جعبه خیال» نوشته ی فرزانه رحمانی در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندر عباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان نشست نقد و بررسی کتاب «جعبه ی خیال» با حضور ۳۲ نفر از اعضای باشگاه کتابخوانی و فرزانه رحمانی نویسنده کتاب همزمان به صورت آنلاین برگزار شد.

به گفته‌ی تقی زاده مسئول مرکز گلشهر، اعضای باشگاه کتابخوانی این مرکز در راستای طرح توسعه کتابخوانی، در ماه بهمن کتاب جعبه ی خیال را خوانده و برای نویسنده ی این کتاب نامه نوشته بودند. نامه های اعضا از طریق طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی استان به دست فرزانه رحمانی رسیده بود.  

در ابتدای این جلسه، اعضا به نقد کتاب «جعبه ی خیال» پرداختند و سوالات خود را نیز از نویسنده ی این کتاب پرسیدند.

فرزانه رحمانی از اعضا به دلیل خواندن کتابش تشکر کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

رحمانی در پاسخ به سوال یکی از اعضا که پرسیده بود ایده ی خلق این کتاب چگونه به ذهن او رسیده است، گفت ایده ی «جعبه  خیال» را از اسباب کشی منزل خودش گرفته است. آن روز فرزندانش در شلوغی اسباب کشی با یک جعبه خالی خیال پردازی می کردند و از این طریق خودشان را سرگرم کرده بودند.

این نویسنده ی کودک و نوجوان به اعضای مرکز توصیه کرد برای نویسنده شدن هیچ وقت از خیال پردازی  دست برندارند و همیشه یک جعبه خیال در ذهن خود داشته باشند.

گفتنی است کتاب «جعبه خیال» ماجرای خیال‌بافی برادری برای خواهر کوچکش وسط اسباب‌کشی است؛ وقتی کسی حواسش به کوچک‌ترین عضو خانواده نیست. همدلی، خیال‌پردازی و حمایت بی‌قیدوشرط جان‌مایۀ این داستان است؛ محتوایی که نمایانگر اهمیت «بازی» در دنیای کودکان است.

شایان ذکر است کتاب «جعبه خیال» در ۲۸ صفحه، شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه و به بهای ۴۰ هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =