کد خبر: 338166
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
بازدید 93
کانون همدان در سالی که گذشت...

این نوشتار تنها مرور کردن خلاصه‌ای از اتفاقات و روزهای کانون در سال 1402 است و به طور حتم کانون در سال نو با همه تعهد و عشقش قویتر و با اراده تر در کنار همه کودکان و نوجوانان حاضر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، روزهای پایانی سال نزدیک است و کم کم به استقبال بهار و سال نو می رویم؛ نوروز با همه شکوه و زیباییش طبق قرار همیشگی با قرآن و سلام و صلوات با هفت سین و سبزه و ماهی و با یک بغل شادمانی و نو شدن در راه است و به رسم هر ساله برایمان نوید تازه شدن خواهد آورد.

امروز با همکاران در مورد روزهایی که در این یک سال گذشت صحبت کردیم، روزهایی که مثل باد آمدند و رفتند، به تمام لحظاتی که در کانون بودیم و در کنار بچه‌ها و شادی آنها شاد بویدم و خندیدیم، برای روزهایی که ناراحت بودیم و اشک ریختیم، برای تمام اتفاقات بد و خوبی که برایمان افتاد، خوبی‌هایی که برایمان امید بود و تلخی‌هایی که درس و تجربه به همراه داشت؛ در این گپ و گفت همکاری گفت: « چقدر زود گذشت و کم مانده تا جمله "یادش بخیر" را قبل از تمام خاطرات قشنگ و خوب امسال بیاوریم و چند روز بعد همین کلمه امسال برایمان می‌شود "پارسال"».

امروز وقتی برای نوشتن گزارش یک ساله اخبار، سایت کانون را زیر و رو می‌کردم به همه آن روزها و اتفاقات مختلفی که در تک تک مراکز کانون افتاده بود فکر کردم به همه آن رویدادها و ماجراهایی که خط به خط و سطر به سطر آنها را نوشتم و از تمامی لحظاتش عکس گرفتم که شاید برای روزگاری به یادگار بماند.

و تصمیم گرفتم که خلاصه روزهای کاری کانون در سالی که گذشت را بنویسم و قصدم از این نوشتار مرور کردن تمام اتفاقات و روزهای کانون در سال 1402 بود و به طور حتم کانون در سال نو با همه تعهد و عشقش قویتر و با اراده تر در کنار همه کودکان و نوجوانان حاضر خواهد شد.

کانون همدان در سالی که گذشت...

و اما کانون در سالی که گذشت...

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در سالی که گذشت فراز و فرودهای بسیاری را سپری کرد از بازنشسته شدن همکاران و نیز جابجایی و رفتن نیروهای توانمند این اداره به آموزش و پرورش تا انتصابات جدید در مراکز سراسر استان که خود باعث ایجاد تغییر و تحولات گسترده‌ای شد.

کانون همدان در سالی که گذشت شاهد رشد 500 برابری حضور اعضا در کلاس‌های تابستانی و استقبال گسترده خانواده‌ها از کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف به علت قیمت پایین و تنوع برنامه‌ها و تزریق بیش از 14 هزار کتاب به مراکز بعد از سالها بود.

کانون همدان در این یک سال پا به پای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان همدان به اجرای برنامه و برپایی غرفه‌ها در سطح استان و شهر همدان پرداخت و توانست جایگاه  کانون را با مشارکت صد در صدی خود در برنامه‌های استانی تا حدودی تثبیت کند و در تمامی جلسات و گردهمایی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد تا آنجا که مدیر کل کانون به عنوان میهمان در شورای فرهنگ عمومی استان حضور پیدا کرد و به دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان پرداخت و نیز توانست با معرفی اقدامات و عملکرد کانون به عنوان هیات مدیره مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان استان معرفی شود.

کانون با سابقه درخشان و کار جهادی‌ و حضور پر رنگش در کنار بچه‌ها و خانواده‌ها در این یک سال توانست عهده دار کمیته کودک و نوجوان کنگره 8 هزار شهید استان، کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و انتخابات باشد.

کانون در سالی که گذشت به کارهای جدید و خلاقانه‌ای دست زد از افتتاح موزه کانون گرفته تا افتتاح مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در مرکز 3 همدان، از نقاشی 3 هزار نفری دختران در روز دختر تا برگزاری گردهمایی نوه‌های شهید، از برگزاری مهرواره قصه‌گویی شهدا در کنگره 8 هزار شهید تا اولین مهرواره قصه‌گویی از سنگرسازان بی سنگر کشور، از نامگذاری 44 مرکز کانون به نام شهدای نوجوان تا دیدار با 14 خانواده شهید و تکریم نوه‌های شهید در این دیدارها، از افتتاح اولین سالن ورزشی تا افتتاح نمازخانه در مراکز و...

کانون شاهد افتخارات بسیاری در طول این یک سال در حوزه هنری و ادبی در سطح بین المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی نیز بود که توسط اعضا و خود مربیان در مسابقات مختلفی چون نقاشی بلغارستان و چک، جشنواره شعر محبت، جشنواره فانوس، از ایده تا اجرا و ...کسب شده بودند.

کانون همدان در سالی که گذشت...

همچنین کانون در سال 1402 میزبان نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی کشور در بخش کودکان و نوجوانان بود که توانست با سربلندی این جشنواره را برگزار کرد و بنا به گفته معاون فرهنگی کانون، همدان ظرفیت تبدیل شدن به قطب هنرهای تجسمی کشور را داشته که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

کانون همدان همچنین توانست در بخش عمرانی نیز حرف برای گفتن داشته باشد و به تجهیز و تعمیر مراکز خصوصا سینما کانون‌ها در سراسر مراکز در شهرستان‌های مختلف بپردازد و آنها را برای اجرای برنامه‌ها و نمایش فیلم و تئاتر برای کودکان و نوجوانان آماده کند.

کانون در این سال توانست 3 نشریه تخصصی از فعالیت‌های کانون را منتشر کرده و بیش از 50 بار بر روی آنتن صدا و سیما از شبکه استانی از فعالیت‌هایش برای کودکان و نوجوانان بگوید و نیز بیش از 250 خبر در رسانه‌های مکتوب و آنلاین و بیش از 500 خبر در فضای مجازی از کانون منتشر شود.

کانون در این یک سال واحد تولید نمایش را احیا کرد و با اجرای نمایش و سرود برای بیش از 5 هزار کودکان و نوجوانان لحظات شادی را رقم بزند و اکنون خود را برای سال جدید با برنامه‌های جدید آماده می‌کند.

کانون در سالی که گذشت آموزش و تربیت مربیان را در سرلوحه کارش داشت و برای همه کارمندان خود ساعت‌ها دوره و کلاس آموزشی برپا کرد زیرا معتقد است مربی الگو و سرمشق کودک و نوجوان بوده و باید با آگاهی و علم به مخاطب خود و نحوه برخورد درست با آنها روبرو شود.

و اما این کانون زیبا و مهربان در سال 1402 فراز و فرودهایی داشت اما تنها به عشق خدمت به کودکان و نوجوانان در سراسر استان همدان همه آنها را پشت سر گذاشت تا فقط شادی را به قلب‌های بچه‌ها و لبخند را بر لبانشان بنشاند و بذر امید، اعتماد و تلاش را برای ساختن روزهای بهتر در میان خانواده‌ها بکارد و البته برایش فرقی نمی‌کند که این کودکان و نوجوانان در کجای این دیار هستند شهر یا روستا، در میان عشایر یا در میان مدارس؛ کانون خانه مهربانی همه آنهاست و درهایش بر روی فرزندان این شهر باز است.

کانون همدان در آستانه نو شدن برای همه کودکان و نوجوانان دیار الوند آرزوی تندرستی و شادی دارد و  با رویی گشاده و آغوشی پر مهر پذیرای همه بچه‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =