کد خبر: 338195
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
بازدید 62
برگزیدگان پویش ملی «خوانش کتاب»  همدان معرفی شدند

کودکان و نوجوانان همدان برگزیده مرحله اول پویش ملی «خوانش کتاب» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، رابط فرهنگی کانون و مسئول پیگیری این پویش سراسری گفت: پویش ملی خوانش کتاب با شعار «آینده خواندنی است» به صورت رسمی از پنجم آذر با رونمایی از پوستر این پویش با حضور وزیر آموزش و پرورش، در بستر برنامه کاربردی شاد آغاز شد و تا خرداد ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

فریبا عزتی ادامه داد: بر این اساس تهیه فیلم‌های کوتاه، پادکست، نماهنگ کتاب صوتی، خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و ارایه کتاب‌های کودک و نوجوان با تخفیف‌های ویژه در سایت فروش کانون به مناسبت‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

برگزیدگان پویش ملی «خوانش کتاب»  همدان معرفی شدند

 وی با بیان اینکه چند ماهی است که مشغول جمع آوری این آثار و ارسال به تهران برای داوری هستم، افزود: امروز نتایج بخش «۱۰۰ ثانیه با کتاب»دانش‌آموزان پایه اول تا ششم اعلام شد که در این بخش، دانش آموز ان قسمت دوست‌داشتنی از کتاب مورد علاقه خود را در قالب فیلمی که با موبایل ضبط کرده‌ در نهایت ۱۰۰ ثانیه، روخوانی و بلندخوانی کرده و این فیلم را در صفحه شاد بارگذاری می‌کردند و از این طریق به معرفی کتاب مورد علاقه‌ خود به دیگر همسالان می‌کردند.

عزتی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با اعلام رسمی نتایج این بخش، در رده سنی (کودک) سارینا جعفر جوکار، زهرا بهزادی‌مقدم، عارفه کریمی و عسل درویش هر چهار نفر از استان همدان از برگزیدگان مرحله اول این بخش هستند.

وی گفت: رسالت مهم کانون ترویج کتاب و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان است و در تمامی مراکز کانون کتاب‌های بسیار ارزشمند  و مفید و کاربردی وجود دارد که براحتی در دسترس بچه‌ها بوده و می‌توانند از آنها استفاده کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان به مشارکت در این پویش فرهنگی ملی می‌توانند به صفحه ویژه پویش «خوانش کتاب» در برنامه کاربردی «شاد» مراجعه کنند. شیوه‌نامه برگزاری پویش نیز حاوی اطلاعات کامل این رویداد در سامانه کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir و پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir بارگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =