کد خبر: 338196
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
ثبت نام ۱۰ اثر نمایشی استانی در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی

تعداد ۱۰ اثر نمایشی از گروه های کانونی و آزاد در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از استان هرمزگان تاکنون ثبت نام شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکر یکودکان ونوجوانان استان هرمزگان، نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی کانون در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_عروسکی)، نمایش خلاق (‌نمایش کتابخانه‌ای، بازی‌ نمایش) و نمایشنامه‌نویسی از یکم بهمن تا ۲۹ اسفند ماه در سطح استانی و شهریور ۱۴۰۳ در سطح کشور برگزار می‌شود.
تاکنون در استان هرمزگان تعداد ۸ اثر کانونی و ۲ گروه آزاد در دبیرخانه استانی این جشنواره ثبت نام نموده اند.
موضوع جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد می‌شود و گروه سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان امکان شرکت در این رویداد هنری را دارند.
توجه به مفهوم خانواده و اهمیت آن، توجه به نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای با پررنگ کردن شخصیت‌های آنان در نمایش‌ها، توجه به ایجاد امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به داستان‌هایی با موضوع‌های محیط زیست، طنز، سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی، توجه به نمایش‌های آیینی و سنتی، توجه به استفاده از کتاب‌های چاپ شده در کانون، توجه به خلق زاویه دید جدید در تولید آثار نمایشی و توجه به فرهنگ و بوم مناطق مختلف ایران رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌ها در این جشنواره است.
عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی از اهداف این جشنواره است.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و ارسال آثار به نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند به سامانه جشنواره‌ها و رویدادها به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =