فعالیت‌های کانون پرورش فکری در آموزش و پرورش تحول‌آفرین است

گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش، روسای استانی دانشگاه فرهنگیان، مدیران کل نوسازی مدارس و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضامراد صحرایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان وزارت، مدیران کل و روسای استانی آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه گردهمایی‌ها فرصت مغتنمی است برای بررسی فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌ریزی برای آینده، اظهار کرد: کلید حل مشکلات آموزش و پرورش درون خودش است و با اتحاد، انسجام، همدلی و همراهی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: اگر با هم کارکنیم به توان هم می‌رسیم و ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش برای ارتقای آن کافی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبرد ما یکپارچگی و همدلی درونی آموزش و پرورش است، گفت: اگر امکانات و توانمندی‌های‌مان را شبکه کنیم از رموز موفقیت ما خواهد شد.

در ادامه وی تحول را محور همه اقدامات دانست و تصریح کرد که  مرحله اول این تحول، ‌شناختی است.

صحرایی با بیان اینکه گفتمان حرف اول آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقطه اتکای همه کسانی است که برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند و ما باید کاری کنیم که آموزش و پرورش مسئله اول تمامی مسئولان و مدیران ارشد باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصل بازگشت به مدرسه، خاطرنشان کرد: مدرسه مزرعه آینده کشور است و این یک گفتمان است و کماکان مدرسه قوی، ایران قوی جهت و شعار اصلی ما خواهد بود و مدرسه باید به والدین اطمینان بدهد که می‌توانیم فرزندی تربیت کنیم که دغدغه آن‌هاست.

فعالیت‌های کانون پرورش فکری در آموزش و پرورش تحول‌آفرین است

وی ادامه داد: حذف تدریجی کنکور، اولویت پیدا کردن تربیت معلم نسبت به تأمین معلم، تحولات مدرسه سازی، تربیت بدنی و سلامت، امور پرورشی، سازمان تعلیم و تربیت کودک، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احیای باشگاه دانش پژوهان و . . . از فعالیت‌ها و نقاط تحول‌آفرین آموزش و پرورش در سال گذشته  بود. .

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: سال ۱۴۰۳، سال آغاز برنامه هفتم پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش ۳۸ حکم در این برنامه دارد و باید هم عهد شویم که در اجرای برنامه هفتم کوشش و تلاش حداکثری داشته باشیم.

صحرایی با بیان این‌که کانون پرورش فکری مسئول فعالیت‌های غیررسمی ماست؛ تاکید کرد: با فعالیت‌هایی مانند فیلم، تئاتر، قصه‌گویی، نمایش‌نامه‌نویسی، باشگاه قاف و... .مثلا قاف مربوط به حوزه‌های ادبی است، اینجا دانش‌آموزان مستعدی هستند که اگر استعدادشان را بشناسیم پیشرفت می‌کنند. این‌ها سرمایه‌های مهمی هستند که باید حفظ کنیم.

گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش، روسای استانی دانشگاه فرهنگیان، مدیران کل نوسازی مدارس و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعدازظهر روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در سالن غدیر کانون پرورش فکری برگزار شد .

فعالیت‌های کانون پرورش فکری در آموزش و پرورش تحول‌آفرین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =