پاک‌ترین و طاهرترین کار در نظام هستی تعلیم و تربیت است/ معلمان در نوک قله ایستاده‌اند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است پاک‌ترین و طاهرترین کار در نظام هستی تعلیم و تربیت است و در نوک قله این تعلیم و تربیت، معلم ایستاده است. براساس اسناد و روایت‌ها جنسِ کار و شغلِ انبیا معلمی و تربیت انسان‌ها بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در جمع مدرسان کانون زبان ایران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته معلم، یاد و خاطره همه معلمان به ویژه معلمان شهید را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: این شهدا سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «خداوندا معلمان را بیامرز، عمر طولانی به آن‌ها اعطا کن و کسب و کار آن‌ها را با برکت کن.» آمرزش و طهارت باطنی، عمر طولانی به همراه سلامتی و برکت در کسب و کار سه نکته مهم این دعاست و به نظر من مبنای کار و سیاست‌گذاری ما برای تعامل با مدرسان در کانون زبان ایران باید بر اساس این سه نکته باشد.

علامتی ادامه داد: امروز دانش و تخصص مدرسان کانون زبان ایران یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ما است و هر چه مدرس ما از سلامت نفس و طهارت باطن بیشتری برخوردار باشد میزان نفوذ و تاثیرگذاری‌اش بر مخاطب بیشتر می‌شود.

موضوع عفاف و حجاب مدرسان و کارکنان در مراکز آموزشی کانون زبان ایران از دیگر موضوع‌هایی بود که مدیرعامل کانون پرورش فکری به آن پرداخت و گفت: عفاف و حجاب از حساسیت‌های زیادی در کانون زبان ایران برخوردار است زیرا این موضوع می‌تواند اثرگذاری زیادی بر مخاطب داشته باشد. خانواده‌ها به ما اعتماد دارند و ما باید بتوانیم به‌خوبی پاسخگوی این اعتماد باشیم. آن‌ها میوه زندگی خود را به دست ما می‌دهند و ما بایستی در کنار دانش و تخصص اول اخلاقیات را به این عزیزان منتقل کنیم.

پاک‌ترین و طاهرترین کار در نظام هستی تعلیم و تربیت است/ معلمان در نوک قله ایستاده‌اند

مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیز من به عنوان یک مسئول وظیفه دارم تا تلاش کنم زیست مدرسان و مربیان دچار اختلال نشود، حق‌شان ضایع نشود و هر قصوری جبران شود و در عین حال این عزیزان را تکریم و تجلیل کنم.

علامتی در ادامه با اشاره به اقدام‌های موثری که از زمان حضور مهدی ذوالفقاری در کانون زبان ایران محقق شده است اظهار داشت: دورانی که با ریاست وی و همچنین با همت شما عزیزان در یک سال گذشته سپری شد نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشت. در این مدت توانستیم از تحول تا رشد را تجربه کرده و شاهد توسعه و گسترش خدمات و آموزش کانون زبان ایران باشیم. جایگاه و اعتبار این مجموعه آموزشی ارتقا بیشتری یافت و بهره‌گیری از علوم روز، فناوری، پویایی و روزآمدسازی در کنار بهره‌مندی از تجربه‌های گذشته در حال رقم خوردن است.

وی عنوان کرد: در این مدت اهتمام ما بر این بوده است که فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی کانون زبان ایران و مرجعیت آن توسعه یابد. امروز جایگاه کانون زبان ایران در ساختار سند تحول بنیادی و وزارت آموزش و پرورش ارتقا پیدا کرده است و در آیین‌نامه اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش اجازه حضور کانون زبان ایران در مدارس داده شده است که اتفاق‌های بسیار مبارکی است.

احیا نظارت اجتماعی در کانون زبان ایران، برپایی جشن صد سالگی این مجموعه آموزشی و توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی از جمله انتظارهای مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از رییس کانون زبان ایران بود.

علامتی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: ما باید زیر ساخت‌های کانون زبان ایران را به شکلی پایه‌ریزی کنیم که تمامی کارکنان و مدرسان در سود این مجموعه شریک باشند. همه ما باید برای ارتقا کمی و کیفی تلاش کنیم و در سود حاصل از این تلاش نیز شریک باشیم.

رسالتِ معلم، آموختن چگونه زندگی کردن است

رییس کانون زبان ایران نیز در مراسم نکوداشت مقام معلم، رسالت یک معلم را آموختن «چگونه زندگی کردن» عنوان کرد و افزود: مدرسان کانون زبان ایران نیز باید در کلاس‌های درس به آموختن این مهم توجه داشته باشند.

مهدی ذوالفقاری در این مراسم با اشاره به اصلاحات ساختاری که تاکنون در این مجموعه آموزشی صورت گرفته است گفت: تمام تلاش ما در کانون زبان ایران برای انجام این تغییرهای ساختاری بوده است که می‌تواند ما را در حرکت به سمت الگوی مطلوب کمک کند. ما در ساختار جدیدی که تعریف و ماموریت‌های جدیدی که به این مجموعه اضافه کرده‌ایم کانون زبان ایران را از یک آموزشگاه صرف خارج کرده‌ایم.

عقد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها، شایسته‌سالاری و بهره‌گیری از افراد توانمند و با تجربه در مسئولیت‌های بالاتر، تغییر محتواهای آموزشی، برگزاری وبینارهای آموزشی، اهمیت نقش‌آفرینی و مرجعیت کانون زبان ایران، راه‌اندازی شعب بین‌المللی، جذب حداکثری زبان‌آموز، تغییر رویه‌های اشتباه و... از دیگر موضوع‌هایی بود که ذوالفقاری به آن‌ها پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =