روابط عمومی دانش بنیان با تولید محتوای دانش‌محور و تمرکز بر مطالعات و پژوهش‌های ارتباطی میسر است

مهدی آقایاری:روابط عمومی به مثابه آینه تمام‌نمای‌ انتظارت و مطالبات برحق مردم، از سازمان‌ها و نهادهایی است که برای خدمت به آن‌ها، تکوین و سازمان یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان، مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با صدور پیامی فرا رسیدن بیست و هفتم اردیبهشت "روز جهانی ارتباطات" و هفته روابط عمومی را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ. و سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند .

۲۷ اردیبهشت‌ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روز افزون آن در دنیای ارتباطات و یکی از ارکان تاثیرگذار در مسیر تعالی هر سازمان است.

امروزه نقش‌آفرینی و جایگاه ویژه روابط عمومی در سازمان‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری‌های جدید و دقت و سرعت در امر اطلاع‌رسانی و ارتباط موفق با مخاطبین بیش از پیش اهمیت دارد.

 روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه‌های طی شده، فراز و نشیب‌های فراوان پیش‌رو و نیز ترسیم چشم‌اندازی روشن از آینده که می تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحی و تدبیر شود.

امروز باید تلاش کرد تا روابط عمومی دانش‌بنیان را شناخت، آموخت و با آن به اهداف متعالی دست یافت. برای ایجاد این مهم باید روی منابع انسانی خلاق، و ارتقای مهارت‌ها و توانایی‌های علمی روابط عمومی‌ها سرمایه‌گذاری کرد و توانمندی‌شان را برای بکارگیری فناوری‌های نوین ارتباطی ارتقا داد.دانش‌بنیان کردن روابط عمومی با تولید محتوای دانش‌محور و نه داده‌محور و تمرکز بر مطالعات و پژوهش‌های ارتباطی میسر است.

بی شک روابط عمومی صرفا یک شغل نبوده بلکه هم‌گامی، هم‌راهی، هم‌صدایی، هم‌کلامی، هم‌اندیشی، هم‌زبانی و صفاتی از این قبیل است که از درون هر فرد نشات گرفته و سبب شده تا آنچه که مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند یعنی «ایجاد یک انسجام حقیقی از هر طریق ممکن» پدید آید.

به همه بزرگواران عرصه ارتباطات و روابط عمومی‌ها و دوستان و همکاران گرانقدرم یادآوری می‌کنم که روابط عمومی، اداره مردم‌داری است که در مقابل مردم‌ستیزی و مردم‌فریبی قرار گرفته و اگر موفق به خوب شناساندن کارهای خوب شدیم، می‌توانیم خود را روابط عمومی خوب تلقی کنیم.پس باید آخرین راهبردهای تولید پیام و روایت‌گری را بدانیم که صدالبته تولید پیام و روایت کاملا متفاوت از تولید اطلاعات است.

پس با این اوصاف و با توجه به اهمیت روابط عمومی به عنوان ویترین و پیشانی ارتباطی بین سازمان با مردم و مسئولین باید با تمهید ابزار و تکمیل نیروی انسانی و تامین مالی، زمینه را برای نقش‌آفرینی درست و به موقع و ایفای وظیفه‌سازمانی در شفاف‌سازی ارتباطات بین مخاطبان و مسئولان فراهم کرد.

این جانب روز روابط عمومی و ارتباطات را به تمامی اصحاب رسانه، فعالان عرصه ارتباطات، صاحبان اندیشه و قلم و همه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال توفیق خدمت‌رسانی در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مسئلت می‌نمایم.

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان .

روابط عمومی دانش بنیان با تولید محتوای دانش‌محور و تمرکز بر مطالعات و پژوهش‌های ارتباطی میسر است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha