فعالیت‌های هنری در معرفی کتاب‌ تاثیر زیادی دارد

مربیان غرفه "روش‌های مطالعه و انتخاب کتاب"، اجرای فعالیت‌های هنری متناسب با موضوع کتاب‌ را در معرفی آن به کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار دانستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم عباسی و فاطمه روحی‌رحیمی در این بخش، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را با شیوه‌های انتخاب کتاب و کتاب‌خوانی و فعالیت‌های مناسب در این زمینه آشنا می‌کنند.
به گفته این دو مربی برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی راه‌های زیادی وجود دارد که در این میان با توجه به تجربه‌های به دست آمده، استفاده از شیوه طراحی شخصیت کتاب و بهره‌گیری از فعالیت‌های نمایش خلاق، تئاتر عروسکی، نمایش‌نامه‌خوانی و کاردستی می‌تواند تاثیر خوبی در این زمینه داشته باشد.
هم‌چنین در این غرفه شیوه مراجعه به شناسنامه کتاب برای انتخاب موضوع، گروه سنی، خلاصه‌نویسی و پیام داستان به مخاطبان آموزش داده می‌شود.
به گفته این مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آن‌ها تلاش می‌کنند تا با توجه به موقعیت و شرایط حاکم در هر زمان روش‌هایی را که بهتر بتواند به تشویق کودکان و نوجوانان در ترغیب آن‌ها به کتاب و کتاب‌خوانی موثر است را به کار گیرند و برای این مهم خواستار تعامل بیشتر با خانواده‌ها نیز هستند.
غرفه آموزشی روش‌های انتخاب کتاب به مخاطبان در حاشیه شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران آماده راهنمایی‌های لازم در این زمینه به بازدیدکنندگان است.