معرفی نامزدهای بخش "شعر" و "داستان ترجمه" جشنواره کتاب کودک

نامزدهای دریافت جایزه دو بخش "شعر" و "داستان ترجمه" شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شناخته شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیأت داوران بخش "شعر" در رده کودک 34 اثر و در رده نوجوان 4 اثر را بازبینی کرد.
بر همین اساس، در این بخش کتاب‌های "خلبان جنگی" سروده‌ی لیلا خیامی از نشر زلال اندیشه، "بوی تمشک" سروده‌ی حمید هنرجو از انتشارات سروش و مجموعه "رفتم بالا اومدم پایین" سروده‌ی ناصر کشاورز از انتشارات چکه و شهر قلم به عنوان نامزد معرفی شدند.
هیأت داوری بخش "داستان ترجمه" همچنین در رده کودک و خردسال150 اثر و در رده نوجوان 74 اثر را مورد بررسی قرار دادند.
در این بخش، در رده کودک و خردسال "مجموعه 10 جلدی قصه‌های ماندگار" ترجمه‌ی شهاب‌الدین عباسی از انتشارات مهاجر، "مجموعه 8 جلدی نیکلا کوچولو" ترجمه‌ی نیلوفر اکبری از انتشارات ایران‌بان، کتاب‌های "تک و تنها توی دنیای به این بزرگی!" ترجمه‌ی فریده خرمی و "برسد به دست معلم عزیز" ترجمه‌ی محبوبه نجف‌خانی از انتشارات آفرینگان و "دوست تا همیشه" ترجمه‌ی راحله پورآذر از انتشارت منظومه خرد به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شدند.
هیأت داوران همچنین در رده نوجوان داستان ترجمه "مجموعه کتاب‌های مدرسه" (جلد 3 تا 6) ترجمه‌ی مرجان ظریف صنایعی و "افسانه سلیمانی مختار" از انتشارات دیبایه، کتاب‌های "کلماتین" ترجمه‌ی پونه اسلامی از انتشارات قطره، "ماه بر فراز مانیفست" ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی و "جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه" ترجمه‌ی پروین علیپور از انتشارات افق را به عنوان نامزد معرفی کرد.
در عین حال نمایشگاهی از مجموعه‌ بهترین کتاب‌های منتشر شده در 6 سال گذشته از 15 تا 18 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب برپا می‌شود.
گفتنی است برگزیدگان جشنواره کتاب کودک و نوجوان در مراسمی روز 18 تیر جوایز خود را دریافت می‌کنند.