فراکسیون کودکان به تصویب قوانین واقع‌بینانه کمک خواهد کرد

یک فعال حقوق کودکان و نوجوانان معتقد است‌، تشکیل فراکسیون کودک در مجلس شورای اسلامی نشان از توجه و حمایت این نهاد قانون‌گذار به حقوق کودک و نوجوان دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،«فهیمه حاجی محمدعلی» حقوقدان و فعال حوزه کودک درخصوص اهمیت تشکیل این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی گفت: این مساله که کودکان هم در مجلس و تصمیمات قانونی به طور مشخص منظور می‌شوند، بسیار امیدوار کننده است. حاجی محمدعلی که وکالت تسخیری اطفال را برعهده می‌گیرد و از اعضای مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز هست همچنین افزود: در تصویب قوانین در مجلس باید همیشه مصالح کودکان در نظر گرفته ، تشکیل فراکسیون کودکان و نوجوانان می‌تواند تا حدودی به رفع این مشکل کمک کند.
وی با اشاره به استفاده از نظر کارشناسان و فعالان غیر دولتی حقوق کودکان نوجوانان در این فراکسیون افزود: حضور فعالان حقوق کودک و نوجوان در این فراکسیون به تصویب قوانینی، واقع بینانه‌تر، موثرتر و کارآمد منجر خواهد شد.
این وکیل دادگستری ایجاد یک سازمان یا نهاد را به عنوان متولی کودکان و نوجوانان یک ضرورت دانست و توضیح داد: در راس این نهاد یا سازمان باید کارشناسان و مسوولانی قرار گیرند که نگران وضعیت کودکان بوده و در این زمینه کار کرده باشند.
حاجی محمدعلی با بیان اینکه برای کودکان باید کارکرد و شعار دادن کاری از پیش نمی‌برد، گفت: یکی از نهاد‌هایی که می‌تواند در این خصوص دخالت داشته و بسیار تاثیرگذار باشد، قوه قضاییه است.
وی افزود: متاسفانه مسائل کودکان درجامعه ما آن‌طور که باید تبیین نمی‌شود و این کم کاری باعث شده است که برخی کودکان و نوجوانان در شرایط نامناسبی زندگی کنند.