ابراهیم فروزش: ایده وزارت ورزش، جوانان و کودکان را باید دنبال کرد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌دلیل سابقه درخشان در آموزش و سرگرمی این قشر می‌تواند در صورت حمایت سایر دستگاه‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای متولی، بخش مهمی از نیازهای این قشر را برطرف کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ابراهیم فروزش فیلم‌ساز حوزه کودک و نوجوان با استقبال از همکاری همه دستگاه‌های متولی در برگزاری هفته ملی کودک گفت: کودکان و نوجوانان به حمایت متمرکز، پی‌گیر و چند جانبه نیاز دارند.
این تولید کننده آثار کودک و نوجوان به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان اوقات فراغت زیادی را در ایام تعطیل دارند که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مدون داشته باشند و کانون توانسته است این اوقات را با کتاب‌خوانی و در کنار آن ارایه فعالیت‌هایی جذاب، آموزشی و سرگرمکننده در این ایام برای کودکان تدارک ببیند. کانون به این فکر می‌کند که کتاب‌خانه فقط صرف کتاب خواندن نباشد و در کنارش چه کارهایی می‌توانند برای بچه‌ها انجام دهند.
وی از ایده تشکیل یک وزارت‌خانه در گذشته برای پوشش حمایتی از کودکان نام برد و افزود: نزدیک به 4 دهه از این ایده میگذرد، این وزارت‌خانه بنا بود علاوه بر امور ورزش و جوانان، کودکان را نیز مورد پوشش قرار دهد.
فروزش ادامه داد: بحث‌ها و ایده‌هایی مانند تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان می‌تواند گام‌هایی به سوی حفظ حقوق کودکان و نوجوانان باشد، با این شرط که کودکان را جدی‌تر بگیریم و عملکرد این نهاد‌ها ارزیابی شود و در حد شعار باقی نماند.
وی تاکید کرد: آنطورکه باید، هسته مرکزی و تمرکزی برای پوشش و حمایت کودکان و نوجوانان وجود ندارد، نه در برنامه‌های کوتاه‌مدت و نه در برنامه‌های بلندمدت. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت برنامه‌ای مدون که کاملا درخدمت کودکان و نوجوانان باشد و بتوان آن را نهادینه کرد‌، داشته باشیم.
فروزش با بیان اینکه، جامعه کودک ایرانی از نظررشد جمعیتی به عنوان اولین و مهم‌ترین بخش در کشور به برنامه‌ریزی کلان و کاربردی نیاز دارد، افزود: این مسئله که وظایف فراکسیون کودک در مجلس چیست و چه برنامه‌ای دارد و آیا برنامه‌های کودکان را به طور اهم و اعم مورد توجه قرار خواهد، قابل تامل است.
فروزش گفت : این فراکسیون باید از افراد متبحر و زبده در حوزه کودک و نوجوان بهره ببرد، متخصصانی که سال‌هاست در زمینه کودک و نوجوان کار می‌کنند و شناخت کافی از این حوزه دارند می‌توانند بهترین مشاوران برای این فراکسیون باشند.
این فیلم‌نامه‌نویس توجه به جنبه‌های مختلف نیازهای کودکان و نوجوانان را در برنامه‌ریزی برای این قشر لازم و ضروری دانست و افزود: این قشر هم مانند اجتماع بزرگ‌سالان، جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند که نیازهای مختلف دارند.
 فروزش ادامه داد: برنامهریزی برای کودکان و نوجوانان باید مبنای مسایل آموزشی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگیهنری باشد و ضرورت دارد به همه این بخش‌ها به اندازه کافی پرداخته شود تا کودکان نوجوانان دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.