فجر شادی از تهران آغاز شد

جشن‌های ویژه سی‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب از صبح روز 12 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی،‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با ورود تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به میهن، برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از مرکز آفرینش‌های کانون آغاز شد و سراسر کشور نیز برنامه‌های خود را برای آشناکردن نسل جدید با دست آوردهای انقلاب آغاز کرده‌اند.
فضای بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایران با تصاویری از عکس‌های خاطره‌انگیز انقلاب که عکاسان صاحب‌نامی مانند کاوه گلستان و عبدالحسین پرتوی آن‌ها را ثبت کرده‌اند هم‌چنین تصویری از صفحه‌های روزنامه‌های انقلاب و دیوار نوشته‌های حاوی شعارهایی که مردم ایران بر علیه رژیم ستم‌شاهی سرمی‌دادند، آراسته شده است.
در این میان ماکت کیک بزرگی که بر روی آن سی‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب درج شده نیز در وسط راهروی اصلی مرکز چشم‌نواز شده است.
به گفته‌ی محسن فضلی مدیرکل کانون استان تهران همه‌روزه صبح و بعد از ظهر در هر نوبت بیش از 1هزار دانش‌آموز از برنامه‌های فجر شادی کانون در این مرکز استفاده می‌کنند.
به گفته‌ی وی برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های منتشر شده انتشارات کانون در 35 سال گذشته و نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کانون با موضوع انقلاب در موزه کودک، برپایی کارگاه‌های هنری نقاشی، نقاشی دیواری، سفال‌گری و تکه‌چسبانی(کلاژ) هم‌چنین نمایش فیلم و اجرای تئاتر از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب است.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران واقع شده است.
در همین حال فضلی یادآور شد مربیان کانون در این مرکز و دیگر مراکز کانون استان تهران تلاش می‌کنند با برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، معرفی شخصیت، دعوت از نویسندگان و هنرمندان انقلاب و خانواده‌های شهدا هر محله کودکان و نوجوانان را با مفاهیم انقلاب آشنا کنند.
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان تهران هم‌چنین گفت که اعضا و مربیان کانون استان روز 22 بهمن نیز در راهپیمایی باشکوه این روز شرکت می‌کنند و در برخی از شهرها نیز کارگاه‌های هنری کانون در مسیر راهپیمایی برپا می‌شود.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را بر عهده دارد کمیته‌ای که در آن معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان پژوهش و انتشارات مدرسه، گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، گروه کودک شبکه پنج سیما و گروه ایران و خانواده رادیو ایران، نیز عضویت دارند.