شامانی: عرصه‌ی تعلیم و تربیت به حمایت مسوولان نیاز دارد

مشاور عالی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: عرصه‌ی تعلیم و تربیت در کشور نیاز به حمایت مسوولان دارد و جبران ‌کوتاهی‌ها در این زمینه بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد علی شامانی که برای گشایش نخستین مرکز کانون بندر گز به این شهر سفر کرده بود در جمع مسوولان استان گلستان تاکید کرد تربیت انسان‌های فهیم و شایسته جز با تاثیرگذاری بر ذهن و اندیشه‌ی کودکان محقق نمی‌شود و جامعه‌ای که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم اگر زیر چتر حمایتی مسوولان برای حرکت در مسیر دانایی قرار نگیرد فردا، همه‌ی ما مورد سرزنش و ملامت قرار خواهیم گرفت.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این آیین که هم‌زمان با سی‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، با بیان این که هرقدر در استان کار فرهنگی انجام دهیم باز هم کافی نیست افزود: ما از هرگونه همکاری در جهت ساخت پروژه‌های فرهنگی دریغ نخواهیم کرد.
وی وعده کرد حمایت‌های ویژه استانداری برای راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی با کانون ادامه خواهد یافت.
حسین سمیعی مدیرکل کانون گلستان نیز ضمن بیان خرسندی از گشایش این خانه مهر و دوستی طی سخنانی اظهار داشت: هدف و رسالت کانون کشف استعداد و استعداد یابی با محوریت تعلیم و تربیت اسلامی است.
وی گفت؛ کانون با بهره‌گیری از 40 نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی که در راس آن‌ها کتاب و کتاب‌خوانی قرار دارد، در جهت تربیت انسان‌هایی اندیشمند، خلاق و صاحب تفکر تلاش می‌کند.
سمیعی ادامه داد؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق آموزش‌های غیر مستقیم و با استفاده از ابزارهای تربیتی در مسیر کشف خلاقیت و ارتقای سطح دانش دانش‌آموزانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن‌ها به عنوان آینده‌سازان این مملکت یاد می‌کنند، انجام وظیفه می‌کند.
گفتنی است طی این برنامه قربانعلی بابایی فرماندار شهرستان بندرگز طی سخنانی از ادامه‌ی حمایت مسوولان بندرگز برای توسعه‌ی مراکز فرهنگی در این شهر خبر داد.
گفتنی است بازدید از مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان و نشست با مسوولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان از جمله برنامه‌های سفر دکتر شامانی مشاور عالی میرعامل کشور و هم چنین محسن حموله مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل به این استان بود.
کلنگ‌زنی مرکز کانون بندرگز در سال 1388 و عملیات ساخت آن از سال 89 با متراژ 500 متر مربع در یک طبقه آغاز شد و در مهرماه امسال به پایان رسید.
این مرکز دارای بخش ها و امکاناتی مانند سالن نمایش با ظرفیت 100 نفر، سالن مطالعه تخصصی کودک و نوجوان، کارگاه‌های سفال، انیمیشن، نقاشی، نجوم و همچنین فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون است.
مراسم رسمی آغاز فعالیت این مرکز از روز 17 بهمن 1392 به دلیل هم‌زمانی با دهه فجر آغاز شد اما کودکان و نوجوانان بندرگزی از حدود سه ماه پیش رفت و آمد به این مرکز و فعالیت در آن را آغاز کرده بودند.