همیشه نباید منتظر کمک‌های دولتی بود

یک نویسنده کودکان و نوجوانان معتقد است سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در سطح کلان به موضوعاتی مثل مدرسه‌سازی و در سطوح کوچک‌تر در تجهیز کتاب‌خانه‌ها کمک حال دولت باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پ‍رورش فکری کودکان و نوجوانان، هادی خورشاهیان نویسنده کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب گفت: همیشه نمی‌توان و نباید منتظر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بود تا آنان در زمینه حل مشکلات وارد عمل شوند. چون به طور طبیعی همه آحاد جامعه در این زمینه مسوولند.
نویسنده کتاب «مگه من چند نفرم» تاکید کرد: تمام انسان‌های یک جامعه نسبت به خود و همنوعان‌شان وظیفه دارند. همان‌طور که هر کدام از ما در کارهای خود مثل صدقه دادن فقط و فقط به خود متکی هستیم، در کارهای کلان‌تر هم می‌توانیم به صورت انفرادی و گروهی وارد عمل شویم و در سطوح کلان مثلا در مدرسه‌سازی مشارکت و در سطح خردتر به تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس کمک کنیم.
نگارنده رمان «روی تن این تخته سیاه» تصریح کرد: به نظر من این نوع فعالیت‌ها که به فعالیت‌های مردم نهاد مرسوم‌اند نیاز به هیچ حمایت دولتی ندارند و همچنان که سازمان‌هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی، و... در راستای وظایف‌شان عمل می‌کنند این تشکل‌ها هم می‌توانند و باید هر کدام با توجه به بضاعت اعضا و قدرت مانور خود وارد عمل شوند.
 لازم به یادآوری است امسال در جشن هفته ملی کودک سازمان‌های مردم‌نهاد با طرح اهدای کتاب به مناطق محروم فصل نویی را در فعالیت‌های خود شروع کرده‌اند.