تعداد مراکز کانون را افزایش دهید

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت خواستار افزایش تعداد مراکز و کتاب‌های خوب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان باید افزایش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ملاقات مدیرعامل کانون با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دفتر امام جمعه رشت به دیداری صمیمی و گپ‌و‌گفتی به‌نسبت طولانی تبدیل شد و دو طرف به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های فرهنگی خود و حتی برخی از گله‌مندی‌ها از کم‌توجهی به مسایل کودکان و نوجوانان پرداختند.
امام جمعه رشت که صاحب بیش از 65 عنوان تالیف و ترجمه در حوزه علوم اسلامی است در عین حال به مسایل کودکان هم نگاهی عمیق دارد و در این ملاقات توضیح می‌داد که آثاری را برای پاسخ‌گویی به برخی از شبهه‌های دینی منتشر کرده و آثار دیگری را نیز در دست تالیف دارد.
آیت‌الله قربانی از برخی فعالیت‌های مطبوعاتی خود در سال‌های دور نیز سخن گفت و در عین حال بر اهمیت کار کانون و لزوم حمایت از فعالیت‌های آن بارها تاکید کرد.
اتاق محل ملاقات با امام جمعه که در آن تعداد فراوانی کتاب وجود داشت، به گفته‌ی وی تنها بخشی از گنجینه کتاب‌خانه اصلی اوست که در شهر لاهیجان زادگاهش وجود دارد.
او در بیان اهمیت تربیت اسلامی کودکان بر پایداری و ماندگاری تربیت بر روی این قشر با اهمیت تاکید کرد و گفت: اگر نسل‌های جدید از زمان کودکی، مهد کودک و بالاتر در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با مبادی زندگی اسلامی آشنا شوند در آینده می‌توانند - به اصطلاح - «گلیم خود را از آب بیرون بکشند» و این نیازمند مراقبت بیشتر مسوولانی است که بایست بچه‌ها را هدایت کنند.
وی اضافه کرد: بچه‌هایی که با مسایل اصیل اسلامی در کانون آشنا می‌شوند بعدها در سمت و مقامی که باشند هرچه را که فرا گرفته‌اند حفظ می‌کنند و می‌توانند افراد مفیدی برای جامعه باشند.
آیت‌الله قربانی به دوران نوجوانی خود اشاره کرد و با بیان این که از همان موقع تحصیل علوم دینی را آغاز کرده است توضیح داد که قرار گرفتن در کنار انسان بزرگی که اهل مطالعه و روزنامه‌خوانی بود و انس‌گرفتن با قرآن برای من سرمایه ارزشمندی را در زندگی فراهم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان از شیرینی فعالیت‌های علمی و فرهنگی نیز سخن گفت و شیوه انتقال حقایق دینی را به قرص‌های شیرین و خوشمزه تشبیه کرد که به گفته‌ی وی اگر در اختیار نسل جوان قرار بگیرد شخصیت آنان را شکل می‌دهد و در همه زندگی همراه آنان خواهد بود.
امام جمعه رشت در همین حال گفت به نظر می‌رسد بیان مسایل دینی و مذهبی با شیوه‌های هنری و داستانی برای نسل امروز یا کم شده است یا برخی از این آثار کم محتواست؛ در حالی که نسل امروز باید بداند زندگی، تنها صورت ظاهری و لباس پوشیدن نیست. ما باید فداکاری و ایثار شخصیت‌های اسلامی و ایرانی را مانند حضرت علی(ع)، ابوذر و شخصیت‌های معاصر مانند شهید صیاد شیرازی و شهید چمران را به این نسل معرفی کنیم.
آیت‌الله قربانی همچنین ابراز علاقه کرد که کتاب‌های کانون را مطالعه و با این آثار بیشتر آشنا شود.
پیشنهاد امام جمعه رشت با استقبال مدیرعامل کانون روبرو شد و علیرضا حاجیان‌زاده نیز به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و تولیدات کانون پرداخت و تاکید کرد چشاندن لذت مطالعه و کتاب‌خوانی به کودکان و نوجوانان و ساماندهی اوقات فراغت آن‌ها از مهم‌ترین ماموریت‌های کانون است.
در این ملاقات که مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و علی پور‌حسن مدیرکل کانون استان گیلان نیز همراه علیرضا حاجیان‌زاده بودند، مدیرعامل کانون از تلاش‌های مربیان کانون برای کشف و شناسایی استعدادهای فرهنگی‌هنری و ادبی کودکان و نوجوانان ایرانی سخن گفت و توضیح داد این تلاش‌ها باعث می‌شود تا مهارت‌های بچه‌ها بالا رود، با سرزمین و شخصیت‌های ایرانی آشنا شوند و با کتاب گره بخورند.
وی همچنین از حمایت‌های مقام معظم رهبری از کانون قدردانی کرد و به نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رهبری معظم انقلاب به کانون اهتمام دارند، این کار را بسیار مهم می‌دانند و بر آن اشراف دارند و حمایت می‌کنند امیدوارم بتوانیم در چنین گردش کاری مفاهیم دینی و انقلابی را به بهترین شکل در اختیار بچه‌ها قرار دهیم.
حاجیان‌زاده با اشاره به سابقه 50 ساله کانون یادآور شد که پس از انقلاب شاکله اصلی و ساختار کانون در خدمت تقویت فرهنگ دینی و انقلابی به شیوه‌های جذاب و دوست‌داشتنی برای کودکان درآمد و علاوه بر این که برخی از آثار کانون به صورت مستقیم به مفاهیم دینی می‌پردازد در عین‌حال در بسیاری از آثار، مفاهیم دینی مانند صداقت، نظم و ... به صورت غیرمستقیم  به مخاطبان منتقل می‌شود.
مدیرعامل کانون تاکید کرد که حمایت‌های امام جمعه رشت و دیگر مسوولان استانی می‌تواند موجب توسعه مراکز و فعالیت‌های کانون در استان گیلان شود و باید به این مساله نگاهی فرا سازمانی داشته باشیم چرا که کانون با امکانات محدود خود نیازمند حمایت مسوولان و دیگر نهادهاست.
حاجیان‌زاده و مسوولان کانون در پایان این ملاقات با نماینده ولی فقیه در استان گیلان عکس یادگاری گرفتند.
سفر مدیرعامل کانون به گیلان طی روزهای 25 و 26 فروردین 1395 انجام شد.