گام‌های مستدام منجر به فتح قله‌های بزرگ‌تر می‌شود

نشست شورای فرهنگی کانون استان تهران با حضور محمود سلیمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، در ابتدای سخن محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران، از حضورش در جمعی فرهنگی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم تا مدتی که در این سمت هستم در جهت اهداف کانون قدم‌های مفید و موثری بردارم.

وی اشاره‌ای نیز به دو برنامه اخیر کانون استان تهران (روز نجوم و نمایشگاه دستاوردهای مراکز) داشت و از برنامه‌ریزان این دو فعالیت تشکر کرد.

مدیرکل کانون استان تهران در ادامه با ذکر حدیثی، توضیح داد: عمل کننده‌ای که آگاهی ندارد مانند مسافری است که راه را بلد نیست و هرچه به سرعت اضافه کند از مقصد دور می‌شود. افرادی تلاش شبانه‌روری دارند ولی نتیجه‌ای نمی‌گیرند چون فعالیت آن‌ها از آگاهی نیست. کوششی به نتیجه می‌رسد که همراه با دانش و بصیرت باشد.

سلیمانی شیوه و سازو کار «مسیر و راه» را مهم دانست و تصریح کرد: باید با سازوکار عنوان (کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان) فکر دانش‌آموز، مخاطب و عضو را به تحرک واداریم تا به نقاط مطلوبی برسیم. تامل، تفکر و مسلط شدن به دانش روز به رشد مجموعه منجر خواهدشد.

وی به استفاده از ابزار و امکانات روز برای پاسخ‌گویی به نیازهای لازم و ضروری اعضا تاکید کرد و افزود: باید تلاش‌مان منجر به تامین اهداف شود و اعضا یک گام به جلو بردارند. اگر این گام‌ها مستدام و مداوم باشد منجر به فتح قله‌های بزرگ‌تری می‌شود.

در ادامه صدیقه حسن‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی، به نکاتی هم‌چون گردهمایی مسوولین مراکز، تکریم از رضا قمرزاده مدیرکل سابق و تشکیل کارگروه تخصصی برای کلاس‌های شهریه‌ای و دسته‌بندی و نظارت بیشتر اشاره داشت.   

سپس صدیقه اطهری کارشناس فرهنگی، درباره برنامه‌های روز «نجوم» در رصدخانه زعفرانیه، مرکز علوم و مرکزنجوم دماوند و همچنین تماشای پدیده «گذر عطارد» توضیح داد.

مریم مشیری مسوول دبیرخانه جشنواره‌ها، نیز گزارشی از روند کار دومین جشنواره «قامت دوست» و جشنواره رضوی ارائه داد و یادآور شد: با توجه به درخواست مربیان متقاضی شرکت در بخش هنرهای تجسمی(نقاشی، نقاشی خط کتیبه‌نگاری و خوش‌نویسی) علاقه‌مندان تا 20 خرداد فرصت دارند اثر خود را به دبیرخانه جشنواره‌ها ارسال کنند.

در ادامه حاضران درباره شیوه و نوع «پیش‌نویس سندچشم‌انداز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از 1395 تا 1404» نکاتی را مطرح کردند و مقرر شد در جلسه‌ای ویژه این سند بررسی شود.  

نشست شورای فرهنگی کانون استان تهران چهارشنبه 29 اردی‌بهشت در سالن سرو برگزار گردید.