تمرین چاپ و نقاشی در «نگارستان»

خیمه‌ی «نگارستان» در بخش غرفه‌های فرهنگی و هنری هفته‌ی ملی کودک کارگاه نقاشی و چاپ با محوریت عاشورا را برای بچه‌ها فراهم کرده تا با الهام از داستان‌های عاشورایی نقاشی بکشند.

امسال کارگاه‌های هنری و فرهنگی هفته‌ی ملی کودک به دلیل هم‌زمانی با محرم، در قالب خیمه‌هایی طراحی شده که مربیان کانون در آن با بچه‌ها فعالیت می‌کنند.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، منیژه حاتمیان از مسوولان کارگاه هنری «نگارستان» در توضیح فعالیت‌های این غرفه گفت: فعالیت نقاشی و چاپ در این خیمه برای بچه‌ها در نظر گرفته شده و موضوعاتی که بچه‌ها برای نقاشی استفاده می‌کنند با محور عاشورا و داستان‌های عاشورا است.
به گفته‌ی حاتمیان بچه‌ها در بازدید از نمایشگاه و دیگر غرفه‌های فرهنگی و هنری هفته ملی کودک اطلاعات جدیدی به دست می‌آورند و البته خودشان هم از پیش با برخی از موضوع‌ها آشنا هستند. این موضوع‌ها و داستان‌ها الهام‌بخش کودکان برای کشیدن نقاشی است.
وی افزود: البته برای بچه‌های کم سن‌ موضوع نقاشی آزاد است. نقاشی‌های کشیده شده توسط بچه‌ها روی دیوار غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.
حاتمیان به کارگاه چاپ نیز اشاره کرد و توضیح داد: در کارگاه چاپ این غرفه‌ی فرهنگی از پیش شابلون‌هایی برای بچه‌ها تهیه شده که توسط آن می‌توانند برای خودشان سربند یا پرچم با نماد یاحسین و یا رقیه و... تهیه کنند.
به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، کارگاه‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از 15 تا 19 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری در خیابان حجاب تهران پذیرای علاقه‌مندان است.