آموزش بانکداری برای کودکان و نوجوانان

بانک کشاورزی به مناسبت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک، خدماتی شامل آموزش و آشنایی با مفاهیم ساده اقتصادی و بانکی و همچنین قرعه‌کشی ویژه برای حساب‌های پس‌انداز کودکان و نوجوانان را ارایه می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی جوادی، مدیریت تهران بزرگ و مدرس دوره‌های آموزشی بانکداری الکترونیک برای کودکان و نوجوانان درباره حضور بانک کشاورزی در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک و خدماتی که از سوی این بانک برای کودکان ارایه می‌شود، توضیح‌هایی ارایه کرد.
به گفته او بانک کشاورزی هر سال به مناسبت روز جهانی کودک طرح‌هایی را برای کودکان در نظر می‌گیرد.
آموزش و آشنایی با مفاهیم ساده اقتصادی و بانکی، شناخت مفاهیم سرمایه‌گذاری و خدمات نوین بانکداری الکترونیکی و فرهنگ پس‌انداز، برگزاری قرعه‌کشی سالانه برای حساب‌های پس‌انداز کودک و نوجوان، ارتقا حس استقلال کودک و نوجوان و اهدای بسته‌های آموزشی به کودکان از برنامه‌ها و خدمات غرفه بانک کشاوری در هفته‌ی ملی کودک است.
همچنین به گفته جوادی بروشورهایی برای آموزش و اطلاع‌رسانی خدمات این بانک نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
در طول سال نیز در برخی از شعبه‌های بانک کشاورزی آموزش بانکداری و خدمات بانکی در یک محیط آموزشی پویاتر برای گروه سنی 11 تا 15 سال ارایه و در پایان این دوره‌ها گواهینامه آموزشی اهدا می‌شود. برخی از این آموزش‌ها از سوی پرسنل بانک در مدارس ارایه می‌شود.
یکی از بخش‌های رویداد فرهنگی هفته‌ی ملی کودک برپایی نمایشگاه معرفی فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادها است. در این بخش 20 سازمان و نهاد با برپایی غرفه به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای مرتبط خود با کودکان می‌پردازند.
هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر ایران برگزار می‌شود.