آقای استاندارد به هفته‌ی ملی کودک آمد

اداره کل استاندارد استان تهران با اهدای دو کتاب «توصیه‌های آقای استاندارد» و «علی کوچولو و استاندارد» به کودکان بازدیدکننده از نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک، برنامه‌های ترویجی و تبلیغاتی اجرا می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اداره کل استاندارد با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با علامت استاندارد برنامه‌های کتاب‌خوانی و نقاشی در حاشیه‌ی هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 19 مهر در تهران پیش‌بینی کرده است.
در این غرفه، کارشناسان اداره‌کل استاندارد درباره‌ی ویژگی‌ها و الزامات استاندارد برای کودکان بازدیدکننده توضیح می‌دهند، سپس از کودکان خواسته می‌شود درباره‌ی این موضوع نقاشی کنند و به نقاشی‌های برتر جوایز اهدا می‌شود.
در این غرفه به کودکان و نوجوانان آموخته می‌شود از مواد لبنی استاندارد استفاده کنند، همچنین به سراغ مواد غذایی آماده و غذاهای فوری نروند و از خریداری خوراکی‌های بدون علامت استاندارد خودداری کنند.
در هفته‌ی ملی کودک امسال که با ایام سوگواری محرم مصادف شده، کارگاه‌های ادبی و هنری در قالب 10 خیمه با عنو‌ان‌های نمادها و نشانه‌ها، حکایت خوبان (پرده‌خوانی و قصه‌گویی)، میزگرد (بحث و گفت‌وگو حول مباحث ارزشی مرتبط با کودکان، باورهای دینی و محرم و عاشورا)، تریبون (معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع مرتبط با این موضوع‌ها)، کتابستان، نگارستان (نقاشی و چاپ)، تاریک‌خانه (عکاسی و انیمیشن)، مشق عاشقی (خوش‌نویسی و سفال) و نمای عشق (تعزیه) و آسمان‌سرا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برپا خواهد شد.
هفته‌ی ملی کودک با شعار «کودکان تشنه‌اند» در تهران تا 19 و در شهرستان‌ها تا 21 مهر برگزار می‌شود.