حمیدرضا شکارسری و محسن هجری، میهمان کودکان می‌شوند

محسن هجری و حمیدرضا شکارسری از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان روزهای 18 و 19 مهر میهمان خیمه‌ی آسمان‌سرا در برنامه هفته‌ی ملی کودک خواهند بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن هجری یک‌شنبه 18 مهر از ساعت 15:30 تا 17 در نشستی صمیمانه با کودکان، درباره‌ی داستان‌نویسی و داستان‌خوانی صحبت می‌کند، همچنین حمیدرضا شکارسری نیز دوشنبه 19 مهر از ساعت 15:30 تا 17 با کودکان و نوجوانان به گفت‌گو می‌نشینند.
هجری، نویسنده و روزنامه‌نگار آثار متعددی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان مانند «آتشی به لطافت بنفشه‌ها»، «آخرین موج»، «ایستاده بر خاک» و «یک سبد خاطره» و «طلوع آن ستاره» نگاشته است. حمیدرضا شکارسری شاعر و منتقد ادبی نیز تاکنون کتاب‌هایی چون «چراغانی بی دلیل»، «هفتاد و دو قطره اشک عاشورایی» و «ضریح ساده» را منتشر کرده است.
امسال 10 کارگاه ادبی و فرهنگی به شکل خیمه طراحی شده‌اند تا میزبان بازدیدکنندگان برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک باشند. نمادها و نشانه‌ها، حکایت خوبان (پرده‌خوانی و قصه‌گویی)، میزگرد (بحث و گفت‌وگو حول مباحث ارزشی مرتبط با کودکان، باورهای دینی و محرم و عاشورا)، تریبون (معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع مرتبط با این موضوع‌ها)، کتابستان، نگارستان (نقاشی و چاپ)، تاریک‌خانه (عکاسی و انیمیشن)، مشق عاشقی (خوش‌نویسی و سفال) و نمای عشق (تعزیه) و آسمان‌سرا عناوین این خیمه‌ها هستند.
در خیمه‌ی آسمان‌سرا، ویژه‌ی کارگاه ادبیات، زندگی نامه‌ی شاعران آیینی ـ عاشورایی همچون عمان سامانی، محتشم کاشانی، علی موسوی گرمارودی و قیصر امین‌پور معرفی می‌شوند. برگزاری مشاعره‌ی عاشورایی، قفسه‌ی کتاب‌خوانی کتاب‌های مذهبی، ارایه‌ی آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی ادبیات و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این خیمه است.
اجرای تئاتر، نمایش فیلم، قصه‌گویی و مسابقه نیز هر روز در سالن مرکز آفرینش‌‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای کودکان انجام خواهد شد.
هفته‌ی ملی کودک امسال از 15 تا 21 مهر در سراسر کشور با همکاری وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی و انجمن‌های مردم‌نهاد و موسسه‌های خصوصی با شعار «کودکان تشنه‌اند» برگزار می‌شود. هر چند در تهران، این برنامه‌ها تا پایان روز دوشنبه 19 مهرماه برقرار است.