دو کتاب‌خانه‌ی سیار شهری کانون در اهواز راه‌اندازی شد

دو کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در شهرستان اهواز هم‌زمان با هفته‌ی دولت با حضور استاندار خوزستان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در پنجمین روز از هفته دولت، 2 کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان اهواز به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش این دو کتابخانه سیار کانون، سومین و چهارمین کتابخانه‌های سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان اهواز هستند که ظهر امروز به دست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان افتتاح و کار خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر اهواز را آغاز کردند.

مراکز سیار کانون کتاب‌خانه‌هایی است که در آن مربی به‌منظور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی هنری به‌روز به روستاها و مناطق شهری کم برخوردار از امکانات فرهنگی مراجعه کرده و فعالیت‌های متنوعی را به مخاطبان خود (6 تا 17 سال) ارایه می‌کند.

خدمت‌رسانی سیار کانون پرورش فکری به کودکان ایرانی از سال 1345 و ابتدا با استفاده از چهارپایان به کودکان عشایر قشقایی در استان فارس آغاز شد و بعدها کتاب‌خانه‌های سیار کانون با استفاده از خودروهای مختلفی مانند جیپ، لندرور، مینی‌بوس، اتوبوس و... در مسیر روستاهای کشور و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در ایران قرار گرفتند.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با افتتاح این دو کتابخانه تعداد مراکز سیار خود را در استان به عدد 9 رساند.