فعالیت‌های علمی‌تحقیقاتی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گلستان در هفته پژوهش

مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان با دعوت از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت پژوهشی، اقدام به برگزاری کارگاه‌های مختلف علمی‌تحقیقاتی نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان با دعوت از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت پژوهشی به منظور آشناسازی بچه‌ها با چگونگی مراحل انجام یک پژوهش و تحقیق و تاثیر آن بر فرآیند دسترسی به اهدف مطلوب، اقدام به برگزاری کارگاه‌های مختلف علمی‌تحقیقاتی نمودند.

جستجوی کودکان آزادشهری در دنیای علم

مرکز فرهنگی‌هنری آزادشهر به مناسبت هفته پژوهش اقدام به برگزاری برنامه‌های علمی در مرکز نمود.

برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های دایره‌المعارف‌ و آشنایی اعضا با موضوعات علمی و نتایج تحقیق  و پژوهش، برگزاری کارگاه آموزشی روش تحقیق و تشکیل انجمن پژوهش‌گران از فعالیت‌های ویژه ارائه شده این مرکز در طی این هفته بود.

از نزدیک‌تر نگاه کن  

در هفته پژوهش جمعی از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مهمان مرکز فرهنگی هنری آق قلا شدند.

مرکز فرهنگی‌هنری آق‌قلا در این روز طی انجام فعالیت‌های مختلف علمی، کارگاه هنری ساخت کاردستی با دور ریختنی‌ها برای دانش‌آموزان برگزار نمود.

بچه‌ها با حضور در این کارگاه اقدام به ساخت ذره‌بین‌های کوچک نموده و با آن جزئیات ریز برگ‌ها را نظاره کردند.

قصه‌گویی مربی مرکز با موضوع پژوهش یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز بود.

"دانش‌نما" ویژبرنامه علمی کانون پرورش فکری دلند در هفته پژوهش

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری دلند با دعوت از دانش‌آموزان پایه‌ی ششم مدرسه امیرکبیر و در قالب طرح کانون‌مدرسه، به معرفی فعالیت‌های علمی‌پژوهشی با عنوان "دانش‌نما" در هفته پژوهش پرداختند.

در این برنامه مربیان درباره‌ی چگونگی یک تحقیق و پژوهش موفق با دانش آموزان گفت‌وگو نموده و به معرفی کتاب‌های علمی و نمایش فیلم‌هایی با این موضوع پرداختند.

اعضای کتاب‌خانه‌سیار روستایی کانون علی‌آبادکتول با مراحل کاشت لوبیا آشنا شدند

کتاب‌خانه‌سیار روستایی کانون علی‌آبادکتول در هفته پژوهش ضمن معرفی فرآیند تحقیقات علمی، طی این برنامه جمعی از کودکان روستای امام‌آباد را با مراحل کاشت لوبیا آشنا ساخت.

نمایش فیلم‌های علمی در روستای الازمن و آموزش چگونگی انجام یک تحقیق هدف‌مند برای کودکان روستای بدرلق‌آنه‌گلدی از ویژه‌برنامه‌های این کتاب‌خانه در هفته پژوهش بود.

کانون پرورش فکری شماره ۱ گنبد با پژوهشی در"آیه های زمینی"به استقبال نظم آفرینش گیاهان رفت
در این برنامه مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ کانون گنبدکاووس درباره انواع روش‌های پژوهش با اعضا به گفت‌وگو پرداختند.
اعضا در باغچه بیرونی مرکز به جستجوی برگ‌های مختلف پرداخته و با گروه‌های مختلف گل‌ها، برگ‌ها، دانه‌ها و میوه‌ها آشنا شدند.
در پایان بچه‌ها به گروه‌های مختلف تقسیم شده و اجزای گیاهان را به تصویر کشیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =