کد خبر: 277985
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
بازدید 687
اجرای طرح «عید و کتاب» در سمنان

طرح عید و کتاب، به همت مربیان کانون پرورش فکری تعطیلات نوروز در سمنان و شاهرود اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از اجرای طرح نوروزی عیدانه با عنوان «عید و کتاب» در دو مرکز فرهنگی‌هنری سمنان و شاهرود خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در تعطیلات نوروز، مربیان در این مراکز از روز سوم تا سیزدهم فروردین، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، داستان‌نویسی، نقاشی، کاردستی و... برای مخاطبان کودک و نوجوان خود اجرا می‌کنند.

جمال، هدف از این طرح را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، حمایت از طرح حذف تکلیف شب عید و جایگزینی آن با مطالعه و داستان‌نویسی، عنوان و خاطرنشان کرد: مراکز مجری طرح عید و کتاب از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر پذیرای کودکان و نوجوانان هستند و مربیان در پایان فعالیت‌ها برای تشویق بیشتر اعضا به مطالعه، یک جلد کتاب هدیه می‌دهند.

جمال همچنین با اشاره به عضویت رایگان اعضا در این مراکز فرهنگی‌هنری، اظهار داشت: در روز ۱۳ فروردین، مربیان سه کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در شهرستان گرمسار، سرخه و دامغان نیز در دامان طبیعت برای مسافران نوروزی به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند قصه‌گویی، مسابقه، بازی و سرگرمی و اهدای کتاب می‌پردازند.

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر اعضا، تمامی کودکان و نوجوانان که در ایام نوروز به استان سمنان سفر می‌کنند می‌توانند با مراجعه به مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو سمنان واقع در بلوار هلال احمر یا مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک شاهرود واقع در خیابان شیخ بهایی از این طرح بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =