نمایشگاه‌ «حماسه‌ی ماندگار» در مجتمع خاتم‌الانبیای رشت

آثار مربیان و اعضای مراکز کانون استان گیلان با موضوع حماسه‌های هشت‌سال دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران ایران اسلامی، در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) شهر رشت به نمایش‌گذاشته‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این نمایشگاه سه روزه که هم‌زمان با هفته دفاع مقدس و برگزاری همایش تجلیل از همسفران افلاکی سرزمین گیل گشایش‌یافت، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون که در طرح سپاس و ادای احترام به خانواده‌های ایثارگران سرافراز ایران اسلامی شرکت‌داشتند، همراهی خود و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی را با اسوه‌های صبر و مقاومت در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به تصویرکشیده و درمعرض دید عموم قراردادند.

برهمین اساس، آثار کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این دیدارها، در قابی از عکس، تصویر و تکه‌چسبانی، از سوم  تا ششم شهریورماه ۱۳۹۷در مجتمع خاتم‌الانبیای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت به نمایش گذاشته‌می‌شود.

معرفی کتاب‌های کانون با موضوع رخدادهای هشت سال دفاع مقدس نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که با همراهی مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی صورت‌می‌گیرد.

 برپایه این گزارش، درآیین گشایش این نمایشگاه که با حضور مدیرکل، کارکنان کانون و جمعی از مسوولان استانی انجام‌گرفت، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، اجرای طرح سپاس و برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای این طرح از سوی کانون پرورش فکری را شایسته قدردانی خواند.

منا ابرو فراخ با بیان این‌که فراهم‌سازی فرصت هم‌نشینی و بهره‌گیری از دیدگاه‌های ارزش‌مند خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان، بیش‌از هر فعالیت‌ دیگرمی‌تواند سازنده و اثربخش باشد، ادامه‌یافتن چنین برنامه‌هایی را خواستارشد.

گفتنی است، این نمایشگاه در راستای همکاری با ستاد بزرگ‌داشت کمیته بانوان دفاع مقدس برپاشد و در آیین افتتاح آن نیز که هم‌زمان با برگزاری همایش تجلیل از همسفران افلاکی سرزمین گیل، صورت‌گرفت، افزون بر تجلیل از ۳۷ مادر، همسر و فرزند، ایثارگر، فیلم مستند «پرنده افلاک» که به زندگی پُربار شهید خلبان، سید علی اقبالی، از شهدای گیلانی هشت سال دفاع‌مقدس می‌پرداخت، به نمایش‌گذاشته‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =