برگزاری ویژه برنامه مهرواره استانی با عنوان کتابنوش در جزیره قشم

اولین مهرواره استانی با عنوان « کتابنوش » در هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مربیان کانون پرورش فکری بندرعباس در جزیره قشم برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، اولین مِهرواره استانی با عنوان «کتابنوش » در هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مراکز فرهنگی هنری بندرعباس و دانش‌آموزان مدارس قشم در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی این جزیره برگزارشد.

در ابتدای این مراسم خلیل مسیحی معاون فرهنگی واجرایی کانون ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخوان ها به روح هزاران آدم و خرد جمعی همه آنسانها دسترسی دارند و از این رو بیشتر از سن خود می فهمند.

مسیحی تازیانی تصریح کرد: کسانی که مطالعه می کنند علاوه بر آنکه هوش سرشاری دارند، عاقل نیز هستند و عقل اطرافیان خود را نیز به فعالیت تحریک می کنند.

وی گفت: این افرد به علت دارا بودن دایره وسیع واژگان و مهارت های حافظه، انسان های باهوش تری هستند و در مقایسه با انسان هایی که از خواندن کتاب محروم هستند، راحت تر می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

مِهرواره استانی «کتابنوش» ویژه برنامه معرفی کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز استان هرمزگان در قشم برگزار شد.

در این مهراوه کتاب های «نقره ماهی»، «چی چی قاشق و قیچی»، «سرک کشیدن زیر پوست»، «تولد مار بوآ» و «همه چی با کاغذ» با اجرای مربیان کانون پرورش فکری به دانش آموزان معرفی شد.

« ماه من، ماه ما»، «چیستان ها»، «افسانه نیلوفر آبی»، «فیل کوچولو دماغت کو» و کتابچه بدجنسی های گرگ کوچولو» دیگر کتاب های معرفی شده در این مِهرواره بود.

شاهنامه خوانی توسط پرنیان اسماعیلی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون قشم، نمایش پویا نمایی(انیمیشین) و قصه گویی بخش های مختلفی بودند که در این مِهرواره برگزار شد.

در پایان این برنامه از ۴ مربی برگزیده  « راضیه سلیمانی پور مربی مرکز فرهنگی هنری کانون مجتمع بندرعباس  برگزیده  اول، با معرفی کتاب چیستان‌ها »، « راحله خادمی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری مجتمع آفرینش بندرعباس با  معرفی کتابچه بدجنسی‌های گرگ کوچولو، برگزیده دوم » و «بهنوش بلالی‌پور با معرفی کتاب فیل کوچولو دماغت کو، برگزیده سوم »و « فاطمه تقی‌زاده با معرفی کتاب علمی، سرک کشیدن زیر پوست، شایسته تقدیر » تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در این برنامه از «امیرحسین عاشوری عضو برگزیده  کتابخوان برتر مرکز فرهنگی هنری قشم » که از سوی آفرینش‌های فرهنگی ستاد تهران برگزیده شده بود تقدیر شد.

کارگاه های مختلف هنری و ادبی از قبیل انواع بازی ها، نقاشی خلاق، عروسک سازی و نوشتن خلاق یز از دیگر بخش های این مِهرواره بود.

گفتنی است ششمین ویژه برنامه معرفی کتاب، با عنوان مِهرواره «کتابنوش»، با حضور مربیان کانون پرورش فکری بندرعباس و قشم در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی جزیره قشم در روز یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =