مایکل دودوک از ساخت انیمیشن‌های کوتاهش می‌گوید/ نشست تخصصی در جشنواره پویانمایی

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران یک مهمان ویژه دارد؛ مایکل دودوک دو ودیت کارگردان اسکاری انیمیشن که ضمن داوری در جشنواره یک نشست تخصصی هم برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست تخصصی مایکل دودوک انیماتور هلند و برنده جایزه اسکار روز ۱۶ اسفند در محل برگزاری جشنواره واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

عنوان نشست «مایکل دودوک دو ویت و فیلم‌های کوتاهش» است که روز پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ از ساعت ۹ در محل سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. این نشست با حضور انیماتورها، دانشجویان هنر و انیمیشن و... برپا خواهد شد.

شنیدن تجربیات و پستی بلندی‌های مسیر یک انیماتور شاخص جهانی که هم نامزد اسکار بوده هم در دوره‌ای مجسمه طلایی بزرگ‌ترین رقابت سینمایی جهان را برده است، فرصتی نیست که همواره فراهم باشد ولی جشنواره پویانمایی تهران با دعوت از این هنرمند به ایران و سپردن داوری بخش بین‌الملل و برپایی نشست تخصصی، فرصت این تجربه‌اندوزی را فراهم آورده است.

مایکل دودوک دو ویت متولد سال ۱۹۵۳ (۱۳۳۲)؛ انیماتور، کارگردان و تصویرساز هلندی ساکن لندن است که در ژنو و دانشگاه ساری بریتانیا تحصیل کرده. او برای فیلم «پدر و دختر» اسکار فیلم کوتاه سال ۲۰۰۰ را از آن خود کرد و همچنین برای فیلم بلند انیمیشن «لاکپشت قرمز» نامزد اسکار سال ۲۰۱۶ شده است. دودوک جوایز متعدد دیگری از جشنواره‌های سزار، بفتا، انسی، اتاوا و... را هم در کارنامه دارد. «راهب و ماهی»، «عطر چای» و «تام جاروکش» از دیگر آثار کوتاه اوست.

یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =