محتوی و گرافیک کتاب‌ متناسب با ذایقه‌ی امروز بچه‌ها

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری معتقد است کتابی که برای کودکان و نوجوانان امروز منتشر می‌شود باید هم از نظر محتوی و هم به لحاظ گرافیگی و تصویرگری متناسب با ذایقه‌ی آن‌ها باشد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان در حاشیه‌ی بازدید از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب افزود: شناخت هویت یکی از موضوع‌های مهم نسل نوجوان است که در ارتباط با تعالیم دینی، مفاهیم فرهنگی و پیشینه زبانی شکل می‌گیرد بحران هویت از جمله مشکلات و معضلاتی است در میان نسل جدید که علایم مختلفی از آن به چشم می‌آید.

وی با بیان این‌که در حوزه کودکان و نوجوانان رمان‌ها و کتاب‌های داستانی در باره اساطیر ایرانی و قهرمانان ملی و مذهبی که پاسخ‌گوی نیاز آن‌ها باشد کمبودهایی وجود دارد، افزود: به نظر می‌رسد ناشران این بخش باید توجه ویژه‌ای به موضوع هویت در نشر آثار برای این قشر از جامعه داشته باشند. پرداختن به شخصیت‌های الگوساز در قالب رمان‌های جذاب که مخاطب بتواند با آن همزاد پنداری کند و از نظر ادبیات، نوع نگارش و گرافیک با ذایقه نسل جدید همراه باشد نیاز امروز حوزه کتاب کودک و نوجوان است.

زمردیان هم‌چنین به برگزاری مهرواره آفرینش کانون در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت در این رویداد شاهد آثار تولید شده بسیار با کیفیتی از سوی نوجوانان بودیم که نشان داد ناشران باید به فکر تولید خوراک فرهنگی متناسب با نیاز امروز نوجوانان باشند.

معاون فرهنگی کانون در ادامه خاطرنشان کرد: کانون در یک‌سال گذشته در حوزه کتاب قدم‌های تازه‌ای برداشت، گرچه این حرکت با سرعت کمی شروع شد اما مسیر درست و اصولی آغاز شد که امیدواریم در ادامه با سرعت بیش‌تری امتداد یابد.

زمردیان هم‌چنین ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: غرفه کانون در نمایشگاه امسال هم به لحاظ محتوایی و هم از نظر چینش کتاب‌ها طراحی مناسبی دارد.

معاون فرهنگی کانون عصر روز 11 اردیبهشت 1398 از غرفه عرضه‌ محصولات فرهنگی هنری کانون در بخش‌ کودک و نوجوان نمایشگاه در رواق شرقی مصلی بزرگ امام خمینی(ره)، سالنB، راهری ۴، شماره ۱۲۴ بازدید کرد.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز 14 اردیبهشت به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =