رونمایی از پوستر و پوستر فراخوان جشنواره قصه‌گویی

پوستر و پوسترفراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور رییس جشنواره و اعضای شورای سیاست‌گذاری آن رونمایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آیین هم زمان با نخستین نشست سراسری رابطان جشنواره و نمایندگان انجمن قصه‌گویی از ۳۱ استان کشور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در تهران برگزار شد.

براساس این گزارش محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، راه‌اندازی انجمن‌ قصه‌گویی را بستری برای یافتن زبان مشترک با نسل جدید دانست.

زمردیان با بیان این مطلب گفت: قصه‌گویی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم برای بالابردن سرانه‌ی مطالعه و برقراری ارتباط با نسل جدید باشد.

وی با بیان این‌که جذب و تشویق نوجوانان به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری یکی از دغدغه‌های مهم کانون است افزود: تلاش کردیم با راه‌اندازی انجمن‌های مختلف در این مجموعه، بستر مناسب برای فعالیت‌ و علاقه‌مندی بچه‌ها فراهم کنیم.

رییس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه یادآور شد: همان‌طور که ورزشی‌ها اعتقاد دارند دومیدانی و ژیمناستیک مادر تمامی ورزش‌هاست در کانون هم اعتقاد داریم قصه‌گویی می‌تواند مبنا و زمینه‌ای برای تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

زمردیان هم‌چنین با اشاره به موضوع بحران هویت در نوجوانان به عنوان یکی از آسیب‌های جامعه خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم پیوند نسل جدید با هویت ملی و دینی کم‌رنگ شده و بچه‌ها اطلاعات عمیق از باورهای دینی ندارند برهمین اساس به‌نظر می‌رسد یکی از راه‌های جبران این کمبودها  بهره‌گیری بیشتر از زبان، ادبیات و هنر است.

وی ارتقای دانش و مهارت‌های فردی را از دیگر کارکردهای قصه و قصه‌گویی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره و بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای ایجاد ابزار ارتباطی با عموم مردم و جذب بیشتر مخاطبان است.

در این نشست سروش صحت و افسون امینی از اعضای اصلی شورا در سخنانی به بیان اهمیت جشنواره قصه‌گویی پرداختند و بهرام شاه محمدلو، علی خانجانی و مجید توکلی از دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز حضور داشتند.

گفتنی است پوستر و پوستر فراخوان جشنواره بیست‌ودوم که برگرفته از قصه بین‌المللی لوبیای سحرآمیز است از سوی سلمان طاهری طراحی شده است.

فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۱ تیر منتشر شده است و مرحله نهایی آن پس از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، آذر ۱۳۹۸ هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =