کارگاه آموزشی نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون آغاز شد

نخستین کارگاه آموزشی نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز ۲۳ مرداد کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در آیین گشایش این دوره آموزشی ابتدا در مورد تفاوت نسل امروز از نظر ویژگی‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و همچنین تفاوت معنای رسانه و ارتباطات در جهان امروز سخن گفت.

محمدرضا زمردیان در سخنانی نیز اهمیت هنر نمایش را یادآور شد و گفت: نمایش، هنر پایه و اثرگذار اجتماعی است و می‌تواند جامعه را متحول ‌کند و با محتوا درگیر است. او افزود: نمایش باید به موضوع‌های اجتماعی و فرهنگی بپردازد.

به گفته او هدف از برپایی انجمن‌ هنرهای نمایشی تربیت بازیگر نیست، بلکه باید از ظرفیت انجمن‌ها برای کتاب‌خوان کردن نوجوانان، آموزش کارگروهی، ایجاد ظرفیت نقد کردن و نقد شدن و... استفاده کنیم در حالی که از جذب آنان به مراکز فرهنگی هنری کانون نیز بهره برده‌ایم.

معاون فرهنگی کانون در پایان سخنانش تاکید کرد که این انجمن باید امضا داشته باشند و بروز فعالیت کند تا بتوانیم آن را گسترش و توسعه بدهیم.

سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در بخشی از این آیین گفت: تاکنون در ۲۳ استان انجمن هنرهای نمایشی شکل گرفته است و در استان‌های دیگر هم به زودی تشکیل خواهد شد. با برنامه‌ریزی‌های مستمر و منظم در پنج شاخه نمایش‌نامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، عروسک‌گردانی و عروسک‌سازی تا پایان مهر، ۱۶ استان آموزش‌های لازم را با حضور چهره‌های شاخص و بنام می‌بینند.

انسیه موسویان افزود: مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی امسال و مرحله کشوری آن ابتدای سال ۹۹ برگزار خواهد شد. بخش نمایش «زنده، عروسکی» به صورت استانی داوری می‌شود و «نمایش‌نامه‌نویسی» و «نمایش کتاب‌خانه‌ای« را نیز دبیرخانه مرکزی بررسی خواهد کرد.

امیر مشهدی‌عباس دبیر انجمن هنرهای نمایشی در این نشست ویژگی‌های نمایندگان انجمن را تشریح و تاکید کرد مهم‌ترین کاری که این نماینده باید انجام دهد این است که نگذارد چراغ تئاتر در استانش خاموش شود. نماینده انجمن باید حرفه‌ای باشد تا بتواند آموزش‌هایی را که می‌بیند در استان به شکل متمرکز اجرایی کند و وقت بیشتری برای دیگران بگذارد. نمایندگان باید شرایطی را مهیا کنند تا پل ارتباطی بین گروه‌های نمایش و مدیران نیز باشند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعضای مستعد را در استان شناسایی و به انجمن نمایش دعوت کنید. بر اساس گزارش‌های شما دوره‌ها تعریف خواهد شد.

فاطمه میرمحمدصادقی کارشناس هنری آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در بخشی از این نشست گفت: دوره‌های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی در چهار استان چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، کرمانشاه و تهران به پایان رسیده است. او از رابطان خواست تا انجمن‌ها را ماهی یک‌بار تشکیل بدهند و گزارش فصلی نیز ارسال کنند.

«آشنایی با تکنیک pop up»، «کارگردانی و جدیت در اجرا تئاتر»، «ویژگی‌های تئاتر نوجوان»، «تئاتر امروز» و «میکرو تئاتر» و «آشنایی با اسیتژ» از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

نخستین کارگاه آموزشی نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =