برگزاری دهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل

مربیان و اعضای انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری استان اردبیل در نوزدهمین نشست انجمن‌های ادبی و دهمین جلسه مجازی انجمن شاعران نوجوان حضوری فعال داشته و در خصوص اهمیت کلمه و کاربرد آن در شعر، باهم تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، نوزدهمین نشست انجمن‌های ادبی و دهمین جلسه مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور سیده‌محدثه حسینی، شاعر و پژوهشگر، مربیان و اعضا روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه برگزار شد.

کارشناس برنامه در این نشست به اهمیت کلمه و کاربرد آن در شعر اشاره‌کرده و گفت: برای ساختن یک سازه‌ی زیبا، یک نقاشی دل‌انگیز و یک اثر هنری، باید از مصالح زیبا استفاده کرد که در نگاه اول مسحورکننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی فقط برای دل خودمان می‌آفرینیم، اما برای خلق یک اثر که توجه همگان را جلب کند، علاوه بر احساس زیبا، می‌توان از وسایل و ادواتی هم استفاده کرد که این وسایل در متن ادبی، واژه‌ها، شأن کلمات و جایگاه آن‌ها و همچنین ‌شگرد چینش صحیح و دل‌انگیز آن‌ها در کنار عناصر زیبایی سخن نهفته است.

حسینی در خصوص زیبایی نوشته ادبی نیز گفت: اگر می‌خواهید اثر شما یک نوشته‌ی زیبا و ادبی باشد، علاوه بر احساس متفاوت با دیگران، می‌بایست از وسایلی هم استفاده کنید که مخاطب را به خود جذب کند؛ درواقع متن شما می‌بایست رایحه و حس کلمات شما را داشته و جذاب و خیال‌انگیز  باشد و این چیزی نیست جز کلمه و خیال که معمار سخن آن را به هم می‌آمیزد و سازه‌ای زیبا، بنا می‌کند.

در این نشست آثار نرگس دانش با عنوان طلوع سکوت، عذرا عینی با عنوان قدر مطلق، فاطمه شیخی با عنوان نفس‌نفس و یاسمین انتظاری با عنوان دو بهار، توسط محدثه حسینی و شرکت‌کنندگان برنامه، نقد و بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =