هفدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل با موضوع «زبان در شعر»

هفدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون مازندران، بیستم شهریورماه سال جاری به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست میثم متاجی، شاعر و منتقد ادبی، به طرح نکاتی در رابطه با شعر آیینی پرداخت و گفت: آنچه که درباره شعر آیینی می‌توان گفت در حقیقت وجه اولش این است که به صورت شعر باشد، شعری که رنگ و بوی آیینی داشته باشد؛ لذا لازم است با این نگاه پیش برویم، چراکه در متون ادبی گه گاهی آثاری داریم که بار شاعرانه ندارند و نظم هستند. از این منظر ابتدا وجه شاعرانه، سپس مضمون و نحوه پرداخت به آن مضامین موردبررسی قرار می‌گیرد.

متاجی در ادامه به اهمیت نگاه شاعرانه و نوآوری در آن اشاره‌کرده و ادامه داد: اگر بخواهیم از نگاه شعر سراغ آثار برویم، باید یک سری موارد را در نظر داشته باشیم؛ شعر در حقیقت کاری می‌کند که خواننده و مخاطب به دریچه‌ی تازه‌ای می‌رسند و یک تمثیل وجود دارد که مخاطب پیش از خواندن شعر باید با مخاطب بعد خواندن شعر فرق داشته باشد.

بنابراین، این محصول تکنیک‌های شاعرانه، زبان، کشف، آشنایی‌زدایی، خیال و سایر عناصری است که شاعر از آن بهره می‌گیرد.

گفتنی است، در این نشست آثار آیسان محمدپور، زهرا ناصری و سوگند حسینی توسط کارشناس برنامه، اعضای انجمن و مربیان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =