کشف شاعرانه موضوع شانزدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل

شانزدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان(بهارناز)آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور «سولماز صادقزاده»، شاعر و منتقد ادبی در روز سه‌شنبه ۲۶مردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه ضمن گفت‌وگو در خصوص کشف شاعرانه، آثار اعضای فعال انجمن شعر نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سولماز صادقزاده در سخنانی به اهمیت چینش کلمات در شعر اشاره‌کرده و با تشبیه هنر تعادل سنگ‌ها به هنر چینش کلمات، گفت: ما هیچ محدودیتی در استخدام و بکار بردن کلمه‌ها نداریم؛ اما تمام آن‌ها باید چینش درست داشته باشند و یک بنای قابل قبولی را درست کنند.

او در ادامه به تشریح معنای لغوی کشف و اختراع و تفاوت آن‌ها پرداخته و عنوان کرد: کشف غیرعمدی است اما اختراع عمدی، بنابراین کشف تصادفی بوده و درروند یک فعالیت روی‌داده است.

این شاعر و منتقد ادبی سپس به جایگاه کشف شاعرانه در سرایش شعر اشاره‌کرده و افزود: شعرها نتیجه کشف‌های ما هستند و کشف می‌تواند در وادی معنی کلمات، موسیقی، تصاویر شاعرانه و زبان اتفاق بیفتد. 

گفتنی‌است در این نشست آثار فاطمه یقینی و پریا حمیدیان توسط کارشناس میهمان، اعضای انجمن و مربیان ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =