معرفی دو انیمیشن کانون به عنوان بهترین‌های جشنواره فیلم رشد

دو فیلم انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان بهترین فیلم‌های بخش پویانمایی بین‌الملل پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شناخته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین اهدای جوایز این رویداد که شامگاه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در سینما فلسطین تهران برگزار شد، دو فیلم «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا و «بادهای پائیزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» اثر صادق جوادی به‌ترتیب تندیس زرین و جایزه نقدی و تندیس سیمین و جایزه نقدی این رویداد را به خود اختصاص دادند.
در همین بخش همچنین دیپلم افتخار به‌صورت مشترک به فیلم‌های «جوجه آشیانه» به کارگردانی «مارات والریویچ ناریمانوف» از روسیه و «ایان، یک داستان تاثربرانگیز» به کارگردانی «اَبِل گولد فَرب» از آرژانتین اهدا شد.
بر این اساس پنجاهمین جشنواره ‌بین‌المللی فیلم رشد برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را در این آیین معرفی و از صاحبان آثار قدردانی کرد.
بر همین اساس دبیر جشنواره در این آیین، گزارشی از برگزاری جشنواره ارایه کرد و توضیح داد: فراخوان‌های جشنواره از تیر ۱۳۹۹ به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر شد و در نهایت از بین ۳۲۵۰ فیلم رسیده به دبیرخانه در دو بخش ملی (ویژه دانش‌آموزان و معلمان فیلمساز) و بین‌المللی و داوری در دو مرحله، ۱۷۰ فیلم در بخش مسابقه جشنواره و در پنج گروه فیلم‌های داستانی بلند، داستانی کوتاه، مستند علمی آموزشی، مستند بلند و پویانمایی انتخاب شد.

سیدسعید بدیعی یادآور شد دبیرخانه جشنواره تلاش کرد به دلیل شیوع کرونا از مسیرهای مختلف از جمله شبکه‌های مختلف سیما و با رعایت حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان این آثار را به نمایش بگذارد.
بر اساس این گزارش انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس، با تکنیک کات‌اوت ساخته شده و تاکنون در جشنواره‌های پرتعداد داخلی و بین‌المللی جوایزی را به‌دست آورده است.

همچنین پویانمایی ۸ دقیقه‌ای «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» بر اساس کتابی با همین نام نوشته احمدرضا احمدی از انتشارات کانون ساخته شده و این اثر نیز در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی به نمایش درآمده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =