قصه‌گویی راهی ارزشمند برای انتقال هنر و اندیشه  

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز و رییس شورای فرهنگی کانون در این استان، قصه‌گویی را راهی ارزشمند برای انتقال هنر و اندیشه خوب به مخاطبان دانست .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز مدیر کل کانون استان در چهارمین  جلسه این  شورا که به موضوع بررسی فعالیت‌های قصه‌گویی استان به منظور حضور فعال در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اختصاص داشت، قصه‌گویی را راهی ارزشمند برای انتقال اندیشه و هنر خوب دانست و افزود مربیان کانون می‌توانند به صورت ویژه از این ظرفیت استفاده کرده و از این ابزار تربیتی در جهت انتقال مفاهیم مختلف بهره ببرند.

این مقام مسوول فرصت جشنواره قصه‌گویی را فرصتی ایده آل برای انتقال نقش قابل اهمیت کانون خوانده و ضمن اشاره به ضرورت حضور علاقه‌مندانه و همدلانه تمام مربیان و مربیان مسوول در این فعالیت افزود انتظار دارم مربیان حداقل‌های ممکن در این فعالیت را اجرا کرده و ضمن مشارکت مشتاقانه خود، برای راهنمایی و حضور اعضا و مخاطبان به ویژه با استفاده از بستر فضای مجازی نهایت همکاری را با دبیرخانه انجمن قصه‌گویی استان داشته باشند.

مدیر کل کانون البرز هم‌چنین با اشاره به ظرفیت شرکای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت باید از همکاری ویژه  این شرکای فرهنگی مثل معاونت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و صدا و سیما در بخش‌های مختلف بهره ببریم و ضمن معرفی توانمندی‌های کانون امکان حضور تعداد بیشتری از همشهریان را فراهم کنیم.

توجه به مستندسازی، جدول زمانبندی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های اجرایی در تمام حوزه‌های فعالیتی از دیگر موارد مورد تاکید رییس شورای فرهنگی استان بود .

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از لیلی همتی مسوول سابق انجمن قصه‌گویی استان، به زهرا مرادی مسوول جدید این انجمن در استان تبریک گفته و انتظارات خود در خصوص جذب مشارکت حداکثری مربیان و اعضا، استفاده مناسب از بستر فضای مجازی در جهت ارتباط با خانواده‌ها و خدمتگزاری  به مخاطبان  و تعامل سازنده با دبیرخانه مرکزی قصه‌گویی را بیان کرد.

ضرورت توجه مربیان مسوولان مراکز فرهنگی به مکاتبات و ارسال به موقع و صحیح انتطارات به مربیان، برگزاری نشست با مربیان و مربیان مسوول، لزوم تنظیم جدول زمانبندی برای فعالیت‌ها و استفاده مناسب از ظرفیت انجمن‌ها با توجه به حضور اعضای توانمند و علاقه‌مند  از دیگر نکاتی بود که رییس شورای فرهنگی کانون البرز به آن‌ها اشاره کرد.

 مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون استان نیز در این جلسه گزارش کوتاهی در خصوص برگزاری جلسات به منظور بررسی شیوه‌نامه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، تشکیل دبیرخانه استانی، تهبه جدول زمانبندی فعالیت‌های استانی و ارسال تقویم اجرایی به مراکز استان، انجام مکاتبات به منظور جلب مشارکت حداکثری همکاران، استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های مربیان فرهنگی و سپردن مسوولیت بخش‌های مختلف از جمله پادکست و انجمن به این عزیزان ارایه کرد.

نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی استان در سخنان مشروح  ضمن  بیان فرآیند اجرای جشنواره قصه‌گویی در استان البرز و تشکیل کارگروه‌های ویژه، در مورد میزان استقبال همکاران، اعضا و خانواده‌ها، تعداد ثبت‌نام کنندگان در بخش‌های مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی، تعییرات به وجود آمده در مراحل اجرای جشنواره و لزوم برگزاری مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی، شرایط انتخاب داوران، چگونگی بررسی فیلم‌های ارسالی و پی‌گیری تیزر،مطالبی را عنوان کرد.

زهرا مرادی مربی فرهنگی و مسوول انجمن قصه‌گویی استان نیز در سخنانی به چگونگی برقراری و حفظ ارتباط با مخاطبان، زمان بندی دریافت آثار و بررسی و رفع اشکالات احتمالی اشاره کرد.

سایر کارشناسان حاضر این نشست نیز نظرات خود در حوزه‌های مختلف از جمله ضرورت اطلاع‌رسانی مجدد جشنواره به تمام ادارات استان، بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های تخصصی، استفاده از بستر فضای مجازی کانون البرز برای آموزش و تبلیغات جشنواره، معرفی منابع مناسب به قصه‌گویان، لزوم مستندسازی و آسیب‌شناسی صحیح، توجه به توانمندی‌های پدربزرگ، مادربزرگ‌ها، زنان و مردان و نوجوانان، را مطرح کردند.

لازم به توضیح است چهارمین نشست شورای فرهنگی کانون استان البرز صبح روز شنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل، معاون، کارشناسان و مسوول مرکز شماره ۴ کانون کرج و مسوول انجمن قصه‌گویی در کتابخانه مرکز شماره ۳ کانون در کرج و به دو صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و غیر حضوری برای همکاران دورکار این اداره‌کل برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =