"کارگردانی نمایش عروسکی "  موضوع نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد

نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی (ایده) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع"کارگردانی نمایش عروسکی" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت ۵۰ نفر از اعضا و رابطین انجمن در مراکز  میهمانان و همکاران ستادی روز پنجشنبه۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۱ صبح با حضور نوشین فرهادی ،مدرس ،نویسنده و کارگردان ،عروسک ساز و فعال حوزه هنرهای نمایشی برگزار شد.

 مدرس نشست با بررسی عناصر مهم در تولید تئاتر عروسکی که نحوه صحیح چیدمان و ترکیب بندی آنها منجر به تولید یک نمایش خوب خواهد شد ،بحث آموزشی جلسه را آغاز نمود. 

فرهادی افزود: برای بدست آوردن این چیدمان و این ترکیب بندی درست کسی به عنوان کارگردان این وظیفه را به عهده می گیرد  به تعریف درستی از کارگردان پرداخت.

وی  به متن نمایشنامه به عنوان‌مهمترین عنصرتولید تئاترعروسکی اشاره کرد و رسیدن کارگردان به ایده کارگردانی ،تخیل و فانتزی را از ویژگی‌های بارز یک‌ کارگردان خوب و با تجربه برشمرد.

در ادامه مباحث مدرس با بررسی مطالب و مباحث ارائه شده توسط اعضا به تفاوت کارگردانی سینما و تئاتر هم بر حسب ضرورت جلسه  اشاره کرد.

فرهادی پیدا کردن ایده و زاویه دید در کارگردانی را بر انتخاب تکنیک اجرای نمایش مقدم تر دانست و به جنبه‌های هنری و عملی کارگردانی تئاتر عروسکی پرداخت.

به منظور تفهیم بیشتر مطالب و پاسخگویی به سوال اعضای انجمن ، فیلم نمایش‌هایی به اشتراک گذاشته شد .

گفتنی است:  در این نشست  خانم مرصوصی کارشناس فضای مجازی ستاد مرکزی کانون کشور و جانشین کارشناس هنرهای نمایشی کانون حضور داشت.

در پایان نشست دومین جشنواره بین المللی  نمایش عروسکی ،معرفی کتاب های مناسب ، وب سایت‌های معتبر انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =