هفته ملی کودک، بهار کاری مربیان کانون است

جلسه هماهنگی هفته ملی کودک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در محل مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه هماهنگی هفته ملی کودک روز دوشنبه دوازدهم مهرماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کودکان و نوجوانان در محل مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک همدان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان، به پیش رو بودن هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: هفته ملی کودک از شانزدهم مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» آغاز و تا روز ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.
وی هفته ملی کودک را بهار کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامید و بیان داشت: کانون در همه‌ی ایام سال در خدمت کودکان و نوجوانان عزیز کشورمان است اما هفته ملی کودک فرصتی است که همکاران ما بیش‌ازپیش تلاش  کنند تا با اجرای برنامه‌های شاخص، به نحو شایسته‌تر و بهتری کانون را به همگان و به خصوص والدین و کودکان معرفی کنند.
مدیرکل کانون استان در ادامه به بی‌دفاع بودن کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت، کودکان و نوجوانان قشر بی‌دفاعی هستند که برای نشو و نما و بالندگی نیازمند بزرگسالان هستند.
وی کانون را در سرنوشت کودکان و نوجوانان بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: کانون تلاش می‌کند کودکان و نوجوانان را به نحو شایسته‌ای پرورش دهد.
ضرابی‌زاده پرورش کودکان و نوجوانان را ضامن ارتقای سلامت کشور عزیزمان ایران قلمداد کرد و بیان داشت، اگر پرورش و هدایت کودکان و نوجوانان به نحو شایسته و موثری انجام گردد، قطعاً آینده‌ از وجود افراد موثرتری بهره‌مند خواهد بود.
مدیرکل کانون استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی در هفته ملی کودک پرداخت و گفت: قریب چند صد برنامه مختلف شاد و مفرح در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در ۴۳ مرکز فرهنگی‌هنری استان به دو صورت حضوری و مجازی اجرا خواهد شد.
ضرابی‌زاده برگزاری جشن بزرگ آغاز هفته ملی کودک، برگزاری ۴۳ نشست «حال خوش زندگی» ویژه والدین، کاشت۴۳ نهال در ۴۳ مرکز فرهنگی‌هنری به یاد مدافعان سلامت، برپایی نمایشگاه‌های حضوری و مجازی، برگزاری ورکشاپ هنری، اجرای پیک امید با حضور مربیان سیار و پستی سراسر استان در روستاها و چادرهای عشایر، اجرای برنامه برای کودکان بستری در بیمارستان‌ها و نشست‌های تخصصی ادبی را از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک بر شمرد.
در ادامه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان هر یک به تشریح برنامه‌های قابل اجرا در این هفته پرداختند.
در پایان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها با همکاری و همراهی هم هفته‌ای شاد و بانشاط را برای کودکان و نوجوانان استان رقم بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =