نشست آنلاین همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان

همزمان با هفته‌ ملی کودک، دبیرخانه‌ همایش سالانه‌ سلامت روان و رسانه چند نشست و سخنرانی آنلاین را در محیط مجازی برگزار می‌کند که «۵۱هزار سوگ کودکانه؛ همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان» در روز یکشنبه ۱۸ مهر آغازگر این نشست‌هاست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به مناسبت همزمانی هفته‌ ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهر) و هفته‌ سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهر) دبیرخانه‌ همایش سالانه‌ سلامت روان و رسانه، مجموعه‌ نشست‌هایی را با موضوع سلامت روان و کودکان برگزار می‌کند.

براساس این خبر، نخستین برنامه از این سلسله ‌گفت‌وگوهای زنده (لایو اینستاگرامی) به موضوع «همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان در این دوران» اختصاص دارد.

این گفت‌وگو با حضور عاطفه کمالو روان‌پزشک و شکوفه موسوی روان‌پزشک اطفال، در ساعت ۲۰ یک‌شنبه ۱۸ مهر از طریق صفحه‌ اینستاگرام همایش سلامت روان و رسانه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه، می‌توانند به نشانی

 ‌ https://instagram.com/mental_health_media_unesco مراجعه کنند.

با توجه به طولانی شدن دوران پراسترس همه‌گیری و اثراتی که این دوران و چنین استرس‌هایی بر سلامت روان ما به‌ویژه کودکان دارد، شناخت چالش‌های روان‌شناختی این گروه سنی بسیار مهم است.

از سوی دیگر طبق آمار رسمی، بیش از ۵۱هزار کودک در ایران و بر اثر کرونا والدین خود را از دست داده‌اند. آمار و اعدادی که آثار ضربه‌های روانی وارد شده به کودکان در این دوران و ضرورت توجه‌ ما به سلامت روان آن‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

در هفته‌ ملی کودک نشست‌های دیگری نیز با موضوع محوری روان‌شناسی کودک و همچنین کودک و رسانه برگزار می‌شود که اخبار آن در روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌شود. ورود عموم خانواده‌ها، دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان دنیای کودکان و... در این نشست‌ها آزاد است.

امسال هفته‌ ملی کودک یادواره‌ی شهید علی لندی از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر کشور در قالب برنامه‌های اینترنتی و مجازی و همچنین جنگ‌های حضوری برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =