افتتاح یک مرکز کانون در مرزن‌آباد چالوس

همزمان با روز جهانی و آغاز هفته ملی کودک، درهای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بنفشه در شهر مرزن‌آباد استان مازندران به روی کودکان و نوجوانان گشوده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با همراهی جمعی از نیکوکاران، کتابخانه ثابت بنفشه در منطقه بیرون‌بشم شهر مرزن‌آباد چالوس با حضور مدیرکل کانون استان، فرمانداران شهرستان چالوس و کلاردشت، خیرین کانون‌ساز، مسئولان شهری و عموم خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.
این مرکز دارای سالن اجتماعات و ۶ اتاق ویژه برای کارگاههای فرهنگی، هنری و ادبی ویژه اعضای کانون است؛ همچنین به گفته مسوولان، سالن این کتابخانه به امکانات صوتی، تصویری و نمایشی نیز تجهیز شده است.
مدیرکل کانون مازندران در این آیین ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک از فرماندار چالوس و کلاردشت و خیرین برای ساخت و اهدای این بنا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی و تاکید کرد که روز جهانی کودک فرصتی برای اهمیت قایل شدن به کودکان و توجه به نیازهای اساسی آنان است.
محمدعلی یزدان‌شناس، ایجاد آرامش، امنیت و فضای مناسب و موثر برای رشد و تربیت فکری و جسمی کودکان را از مهم‌ترین حقوق آن‌ها دانست و اظهار کرد: کانون مازندران در راستای توسعه عدالت فرهنگی با ارایه ۶۰ عنوان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی برای شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان و اعتلای فرهنگی کشور برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.
او با ابراز خرسندی از اقدام خیرین نیک‌اندیش در اهدای این مکان به کانون پرورش فکری گفت: کانون خانه همه کودکان و نوجوانان و فضایی برای ایجاد نشاط و رشد خلاقیت‌های آنان است.
فرماندار شهرستان چالوس: در مسیر توسعه فرهنگی، همراه کانون خواهیم بود.


در ادامه این آیین افتتاح، فرماندار چالوس از مدیرکل کانون مازندران و خیرین کانون‌ساز قدردانی کرد و با مهم خواندن نقش کانون پرورش فکری در رشد فکری و شخصیتی کودکان و نوجوانان، به عضویت خود در این نهاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای توسعه برنامه‌های کانون در منطقه به کار خواهیم گرفت.
سیدرسول حسینی، کانون را از دستگاههای موثر در حوزه فرهنگ دانست و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به توسعه فکری و ذهنی دانش‌آموزان نیست؛ لذا کانون به طور موثر می‌تواند خلاءهای موجود را پوشش دهد.
وی در بخش دیگر صحبت‌هایش به توسعه فرهنگی اشاره داشت و منابع انسانی را زیربنای این توسعه خواند و خاطرنشان کرد: تربیت نسل آینده‌ساز کشور و توجه به نیازها و رشد شخصیت و استعدادهای آنان، نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی است و در این مسیر همراه کانون خواهیم بود.
در بخش بعدی آیین افتتاح مرکز فرهنگی‌هنری بنفشه، روح‌الله یزدان‌پناه به نمایندگی از خیرین اهداکننده این مجموعه، از زحمات و حمایت مسوولان قدردانی کرد و ابراز داشت: هدف از احداث این مجموعه ایجاد خدمات در منطقه و گسترش توسعه فرهنگی است، و ما به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار بگیرد.
این خیر نیک‌اندیش، ابراز امیدواری کرد با گشایش این مرکز ضمن دستیابی به هدف مورد نظر برای اعتلای فضای فرهنگی و پرورش کودکان و نوجوانان اهتمام صورت پذیرد.
در پایان این آیین ضمن قدردانی از خیرین و همه همراهان احداث این بنا، حکم سرپرستی مرکز فرهنگی‌هنری بنفشه به سمیه توکل ابلاغ شد.
مرکز فرهنگی هنری بنفشه در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر و زیر بنای ۵۰۰ مترمربع از سوی سه خیر نیک‌اندیش روح‌الله یزدان‌پناه، خواهران ایکانی‌نژاد و نادر توکلیان احداث شد و در اختیار کانون قرار گرفت.
هفته ملی کودک، یادواره شهید علی لندی، از ۱۶ تا ۲۲ مهر در حالی برگزار می‌شود که علاوه بر این مرکز ثابت، یک تماشاخانه در مشهد و چند آسمان‌نما در مازندران و کرمان نیز افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =