افتتاح آسمان‌نمای دیجیتال کانون کرمان در هفته ملی کودک

در سومین روز از هفته ملی کودک، هم‌زمان با آغاز به کار انجمن نجوم «بچه‌های سربه‌هوا»، آسمان‌نمای دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در مراسمی ویژه با حضور مسوولان استانی و خانواده‌ها افتتاح می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز یکشنبه ۱۸ مهر آسمان‌نمای دیجیتال سیار کانون کرمان در حالی افتتاح می‌شود که انجمن نجوم «بچه‌های سربه‌هوا» شامل اعضای مراکز شش‌گانه‌ی کانون پرورش فکری این شهر نیز فعالیتش را آغاز می‌کند.

آسمان‌نمای دیجیتال سیار کانون کرمان با صرف مبلغ یک‌میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تخصیص داده شده از سوی استانداری برای مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری خریداری شده است.

براساس این خبر، در مراسم افتتاح این آسمان‌نما و انجمن نجوم، که در یک مدرسه دخترانه برگزار می‌شود، ۷۰۰ دانش‌آموز به صورت آنلاین حضور خواهند داشت.

ماجراجویی در منظومه شمسی و رصد آنلاین خورشید با تلسکوپ از برنامه‌های این روز اعلام شده است.

در همین حال، انجمن نجوم «بچه‌های سربه‌هوا»، اولین انجمن نجوم کرمان است که با حضور اعضای نونگاه (۱۲+) و نوجوان (۱۵+) از شش مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این شهر تشکیل شده است.

این انجمن در ادامه برگزاری کارگاه‌های برخط مقدماتی نجوم در فصل‌های گذشته تشکیل شده و در حال حاضر کارگاهها و آموزش‌های حضوری انجمن با همکاری موسسه نوآوران نجوم کارمانیا برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، علی بابایی فرماندار کرمان و مرضیه مهدوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از میهمانان ویژه‌ی این مراسم خواهند بود.

هفته ملی کودک، یادواره شهید علی لندی، از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر ایران با برپایی برنامه‌های آنلاین و حضوری، با توجه به شرایط کرونایی شهرها، میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاست؛ این دبیرخانه پخش فیلم‌های سینمایی، تئاتر، نقالی و قصه‌گویی و دوره‌های آنلاین آموزشی و پرسش‌وپاسخ را برای این هفته تدارک دیده است.

در این هفته یک کتابخانه‌ ثابت و دو آسمان‌نمای ثابت و سیار در مازندران به همراه یک تماشاخانه سیار در مشهد به همت اداره‌های کل استانی کانون پرورش فکری افتتاح می‌شود.

تماشاخانه‌ها و کتابخانه‌های سیار کانون نیز در این ایام در محیط‌های روباز شهرها میزبان بچه‌ها خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =