پخش رایگان فیلمِ اجرای برترین‌های جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی

فیلمِ اجرای قصه‌گویان برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره بین‌المللی‌ قصه‌گویی به بهانه هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سایت خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به رایگان در دسترس عموم علاقه‌مندان قصه‌گویی و نقالی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در هفته ملی کودک امسال فیلم اجرای برترین‌های جشنواره قصه‌گویی که همه‌ساله با حضور راویان ایرانی و خارجی قصه‌های ملل برگزار می‌شود، با تدوین و کیفیت بالا در پرتال کانون به نشانی kanoonnews.ir در معرض تماشای خانواده‌ها، کودکان و تمامی علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این قصه‌ها در چند بخش طبقه‌بندی و منتشر شده‌اند که شامل قصه‌گویان ملی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، دختران و پسران و بخش بین‌الملل است.

بر این اساس، در بخش زنان و مردان (ملی)، فیلم اجرای فرانک حیاتی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» از استان کرمانشاه (برگزیده اول در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) و حسین کاظمی با قصه «شال و مشت حسن» از استان مازندران (برگزیده اول در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) نمایش داده می‌شود.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز فیلم اجرای فاطمه موسوی با قصه «سنگ صبور» از استان البرز (برگزیده‌ اول در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) و فاطمه سیدرضایی با قصه «روباه مرغ ندیده» از استان قزوین (برگزیده اول در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) در این هفته در دسترس همگان است.

قصه‌های برتر برگزیده اول در بخش بین‌الملل نیز شامل فیلم اجرای نجمه احمدزاده‌مروست با قصه «یک روز پرماجرای خاله» از استان یزد (از بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) و ساره قصیر با قصه «جوجه» از لبنان (از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) است.

اما بخش دختران و پسران (ملی) نیز نگار موحدی‌رودی با قصه «اشتر خجو» از خراسان رضوی که برترین قصه‌گویی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی شده بود، به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

هفته ملی کودک، یادآوره شهید علی لندی از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر کشور به شکل مجازی و حضوری با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =