گرامی‌داشت هفته‌ی کتاب در مراکز کانون استان سمنان

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اجرای فعالیت‌های حضوری و برخط، هفته‌ی کتاب را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، فعالیت‌های متنوع فرهنگی از سوی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در راستای شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم»، به‌صورت حضوری و برخط(آنلاین) اجرا شد.

بر اساس این گزارش، دانش‌آموزان پایه اول دبستان حافظ طی بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیارجمند در کارگاه‌های فرهنگی و کتاب‌محور مربیان در قالب آشنایی با قرآن و حدیث، قصه‌گویی، روخوانی و معرفی کتاب، شعرخوانی، کاردستی و... شرکت کردند و در پایان به تمامی آن‌ها یک جلد کتاب اهدا شد.

دانش‌آموزان پایه چهارم وپنجم مدرسه پسرانه بایزید و ۴۰ نوآموز پیش‌دبستانی امام حسن(ع) در هفته‌ی کتاب از مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام بازدید و در فعالیت های فرهنگی در قالب قصه‌گویی، روخوانی کتاب، کاردستی، معرفی کتاب، شعرخوانی، مسابقه، بازی، نمایش فیلم و... شرکت کردند.

ویژه‌برنامه‌ی «با هم باشیم» با مشارکت اعضای کانون پرورش فکری و کتابخانه‌ی عمومی بسطام در راستای نقد و بررسی کتاب «خنده برگ» در محل کتابخانه برگزار شد و شرکت‌کنندگان، دیدگاه‌های خود را نسبت به موضوع و محتوای کتاب بیان کردند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری بسطام با اجرای ویژه‌برنامه‌ی «فصل شکفتن» از اعضای کتابخوان مرکز تجلیل کردند.

کارگاه خوانش متون ادبی با رویکرد «گلستان‌خوانی» باب «در سیرت حکیمان» نیز ویژه اعضای نوجوان، برگزار شد.

اجرای فعالیت بازی و معرفی کتاب «بازی با آوا، بازی با الفبا»، زیباسازی ورودی مرکز با هنر معرق کاشی، بازدید نوآموزان پیش‌دبستانی گل نرگس از فضای کتابخانه، بازدید ۶۰ دانش‌آموز دبستان سجاد، بازدید ۵۰ دانش‌آموز دبستان باغ امید همراه با اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب قصه‌گویی، نمایش فیلم، بازی، مسابقه و...، تولیدمحتوای فرهنگی با عنوان «هدیه دانایی» با رویکرد معرفی کتاب‌هایی مانند«سرسری دس‌دسی»، «آدم کوچولوی گرسنه»، «هندوانه به شرط عشق»، «آرش کمانگیر»، «جنگجوی جوان»، «قصه‌ی الاغ و سنگ» از سوی اعضا و مربیان و بازنشر در فضای مجازی، برخی از فعالیت‌های مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود در هفته‌ی کتاب بود.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود نیز در هفته‌ی کتاب علاوه بر برگزاری کارگاه پرورش اندیشه، میزبان نوآموزان پیش‌دبستانی گلستان در قالب بازدیداز فضای کتابخانه و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی بودند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان با حضور در مدرسه‌ی تزکیه ضمن تبریک هفته‌ی کتاب به دانش‌آموزان از آن‌ها خواستند تا بهترین کتابی که خوانده‌اند به یک‌دیگر معرفی کنند.

در ادامه، مجموعه‌کتاب‌های «نامه‌ی نامور» با بیان قصه‌ی «نبرد رستم و سهراب» به دانش‌آموزان معرفی شد.

فعالیت فرهنگی نیز در قالب قصه‌گویی، معرفی کتاب «افسانه‌ی گل‌های آبی»، معرفی ایام و آموزش کاردستی و ساخت نشانگر کتاب و... برای اعضای شرکت کننده در کارگاه‌های حضوری اجرا شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان به‌مناسبت هفته‌ی کتاب علاوه بر برگزاری کارگاه شاهنامه‌خوانی ویزه اعضای کودک و نوجوان با حضور در مؤسسه چهارده‌معصوم ویژه کودکان بی‌سرپرست به اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور در قالب معرفی کتاب «پله پله تا کتاب»، بازی گروهی، مسابقه و کاردستی پرداختند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد در هفته‌ی کتاب، میزبان دانش‌آموزان پایه اول تا سوم دبستان دخترانه عصمت و پایه سوم دبستان پسرانه شهید صفایی بودند و در ادامه‌ی بازدید دانش‌آموزان از فضای کتابخانه، فعالیت‌های فرهنگی در قالب کاردستی، روخوانی و معرفی کتاب، مسابقه و... اجرا شد.

نشست صمیمی و دوستانه با اعضای نوجوان مرکز، اجرای فعالیت‌های فرهنگی با دعوت از عضو نونهال برای آموزش اوریگامی، شرکت در ویژه‌برنامه‌ی «کتابدانه» و آیبن رونمایی سه عنوان کتاب در فرهنگسرا و هم‌چنین حضور مربیان و اعضای کودک و نوجوان در ویژه‌برنامه‌ی «سمپوزبوم هنر» و خلق اثر با استفاده از سنگ‌ها و دورریختنی‌ها، کوک و دوخت و معرفی فعالیت‌های کانون و... برخی از اقدامات مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر در هفته‌ی کتاب بود.

برگزاری کارگاه برخط «حال خوش زندگی»  با رویکرد «مهارت خوش‌بینی»، برگزاری کارگاه حضوری سفال و نقاشی زیردبستان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی با موضوع کتاب از فعالیت‌های مربیان فرهنگی و هنری مرکز فرهنگی‌هنری کانون  سرخه در هفته‌ی کتاب بود.

ارسال پیام تبریک فرارسیدن هفته‌ی کتاب وکتابخوانی، بازدید دانش‌آموزان از مرکز و اجرای فعالیت‌های عمومی، تولیدمحتوا توسط اعضا با موضوع کتاب، انعقاد تفاهم‌نامه‌ی هم‌کاری با کمیته امداد در راستای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و شرکت در کارگاه‌های برخط عمومی و تخصصی، برگزاری کارگاه پوسترسازی، انتشار مجازی آثار اعضا برگرفته از کتاب «چتری از گلبرگ‌ها» و «کلاغ خنزرپنزری»، نمایش فیلم «ماه مهربان» و... برخی از فعالیت‌های مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان در هفته‌ی کتاب بود.

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار، فعالیت‌های متنوع فرهنگی در قالب معرفی کتاب، قصه‌گویی و... از سوی مربیان اجرا شد.

اعضای نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی ضمن آشنایی با شخصیت و آثار احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان با هدایت مربیان خود به نقد کتاب «اسب و سیب و بهار» پرداختند.

فعالیت معرفی کتاب نیز به‌صورت برخط از سوی مربیان برای دو گروه از اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =