آیین رونمایی  فراخوان مهرواره قصه گویی از کتاب قصه های شهر من برگزار شد

این فراخوان با همکاری اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان به مناسبت روز جهانی زبان مادری برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، درآیین رونمایی فراخوان مهرواره قصه گویی از کتاب قصه های شهر من ، نسرین باباپور سرپرست اداره کل کانون استان ، داستان و قصه را در تکوین شخصیت بسیار مهم دانست و گفت : از طریق قصه می توان مفاهیم و ارزشها را به بچه ها آموزش داد چرا که پرورش حس زیبا شناختی در کودک و متوجه ساختن او به دنیای اطراف و پرورش عادات مفید و حس استقلال طلبی و خلاقیت  با هدف ایجاد حس اعتماد به نفس  کودکان و تقویت خیال پردازی و قدرت روایتگری ثمره آموزش قصه گویی است که این مهم در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می گیرد .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : متولیان حوزه کودک و نوجوان باید به هم افزایی برسند نه موازی کاری ، آن هم بر اساس مدل های آموزشی تقاضا محور که شناسایی نیاز مخاطب و جامعه هدف است و آموزش در این حوزه باید هدفمند باشد .

باباپور در ادامه عنوان کرد : محور توسعه هر کشور ، دانایی است و در جامعه دانایی محور تولید علم و دانش مهمترین مساله است .

نسرین باباپور اظهار داشت : کتابهای موجود در کتاب خانه های کانون منبع بسیار غنی برای مطالعه و ترویج مفاهیم اخلاقی است و معلمان مدارس باید به عنوان یک فرصت خوب از این ظرفیت استفاده کنند .

باباپور در قسمت پایانی سخنان خود بیان کرد : ما در حوزه کودک و نوجوان نیاز به گفتمان سازی داریم و باید به عنوان یک تعهد و مسوولیت اجتماعی  به آن نگاه کنیم و در تربیت نسل آینده میهن اسلامی قدم های بزرگی برداریم .

سخنران بعدی این برنامه آقای امامی معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بود که خواستار همکاری های مشترک شهرداری ، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در تولید فرم و محتوا در قالب های فرهنگی ، هنری و ادبی برای تولید آثار شاخص در قصه گویی و ساخت انیمیشن شد و اظهار داشت : مادر حوزه کاری خودمان آماده همکاری و حمایت از تولیداتی هستیم که در این خصوص شاخص های فنی و محتوایی را رعایت کرده باشند .

در بخش دیگری از این برنامه خانم ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت : سرانه مطالعه در بین خانواده ها و بخصوص کودکان و نوجوانان خیلی پایین است و ما به عنوان متولی تربیت از این سرانه مطالعه پایین نگران هستیم .

ابطحی عنوان کرد : چه اتفاقی در سرزمین داستانها ، افسانه ها و قصه ها افتاده است که آماری نیم ساعته از سرانه مطالعه داده شده است و این فضا یعنی قصه های کتاب شهر من قرار است کمک بکند به ترویج فرهنگ مطالعه و قصه و قصه گویی برای رشد و توسعه فرهنگ در بین کودکان و نوجوانان  و کتاب خوان کردن خانواده های آنان برای رشد و اعتلای دانش و تمدن ایرانی اسلامی که آینده ای روشن را رقم بزند .

تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید ،  سرود ملی ، پخش سه انیمیشن با موضوعیت فرهنگ شهروندی از بیست درس کتاب قصه های شهر من جلد یک  ، قصه گویی گروهی مربیان کانون پرورش فکری خانم ها توکلی ، احمدی و صدر ارحامی با همکاری عضو نوجوان مرکز شماره 4 کانون ، قصه گویی عضو مرکز شماره 13 کانون ، رونمایی جلد اول و دوم کتاب قصه های شهر من و فراخوان مهرواره قصه گویی از کتاب قصه های شهر من ویژه کلاس اولی ها توسط مسوولین حاضر رو نمایی شد و از نویسندگان و طراحان کتاب های مذکور تقدیر به عمل آمد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =