بازی رومیزی «حامی ایمنی» برگزیده هفتمین جایزه ملی فیروزه شد

‌بازی رومیزی «حامی ایمنی» محصول مشترک کانون پرورش فکری و سازمان آتش‌نشانی در حالی موفق به دریافت رتبه سوم هفتمین دوره جایزه فیروزه شد که وزیر ارشاد از تولیدکنندگان این بازی قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سرگرمی «حامی ایمنی» این جایزه را در بخش «اسباب‌بازی» به خاطر ترویج فرهنگ ایمنی، به‌کارگیری بازی رومیزی به عنوان ابزار آموزشی، توجه به نقش مهم و موثر آتش‌نشانان در حفظ سلامتی جامعه و آموزش و مشاغل دریافت کرد.

این بازی که از سوی شهاب محسنین طراحی شده، کودکان و نوجوانان را با ماموریت‌ها و وظایف تلاش‌گران این عرصه آشنا می‌کند.

بر همین اساس، در بخش اسباب‌بازی ۸۵ اثر به مرحله داوری نهایی هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه رسیده بود.

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده کانون و آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در این مراسم حضور داشتند.

در مراسم پایانی هفتمین جایزه فیروزه، لوح تقدیری نیز از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهدی‌علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری اهدا شد که محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون به نمایندگی این لوح را دریافت کرد.

در این لوح تقدیر آمده است: فرهنگ ریشه‌دار و تمدن پربار سرزمین ایران به پایمردی مردمی هنرشناس با جان‌هایی پاک، اندیشه‌هایی تابناک و دستانی هنرمند در مرتبه بلند و پرشکوه مانایی ایستاده است.

در ادامه این تقدیرنامه نوشته شده است: جشنواره فیروزه افتخار دارد به گسترش دست‌آفریده‌های هنرمندانه این فرهیختگان؛ تحسین‌گر تلاش ستودنی آنان در طراحی و تولید محصولات فرهنگی باشد.

وزیر ارشاد همچنین در این لوح قدردانی یادآور شده است: خرسندیم که با حضور در هفتمین دوره جشنواره ملی فیروزه نقشی موثر در ترویج صنایع فرهنگ‌بنیان و کالاهای فرهنگی سالم برداشته‌اید.

در پایان این لوح تقدیر نیز نوشته شده است: امید که رویکرد توجه به مفاهیم ارزشمند فرهنگ ایران اسلامی در دوره مدیریت دولت مردمی اعتلای بیش از پیش محصولات فرهنگی را در پی داشته باشد.

یادآوری می‌شود بازی «حامی ایمنی» رتبه اول بخش اسباب‌بازی نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران را به خود اختصاص داده بود.

ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از جمله اهداف برگزاری جشنواره فیروزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =